16 нояб. 2013 г., 19:55

Дебат 

  Проза » Рассказы
500 0 4
2 мин за четене

 

ДЕБАТ

 

            В нашето кафене тия дни за политика спря да се говори.

            Що тъй ли? Ами защото всички сме вечна опозиция, не симпатизираме на никоя политическа партия, нито на НПО-та, въздържателски дружества, синдикални формации и женски организации. А не говорим за политика, от както бай Симо Политиката и Начо Папазов направиха дебат. Туй преди парламентарни избори беше, но  по-по-предишните, или сегашните, не помня.

            Бай Симо е оня, дето все е прав или седи с лице към вратата, все говори и ръкомаха. Викат му Политиката, не защото е бивш или настоящ политик, нито щото е бил полит-агитатор или полит-комисар, ами защото навремето като младеж, го хванали на Сръбската граница. За концерт на Пърпъл се бил запътил и тъй се озовал по политически причини в Пазарджишкия затвор. Там се беше образовал политически.

            Начо Папазов е съименник, съселянин  и роднина на оня от ЦК, отпреди 10-ти ноември. Профпредседател цял живот беше работил, а сега на пенсионерския клуб парите набира и екскурзии да Бузлуджа  и до столицата организира, но ний там не ходим.

            Та, така-така, пак се бяхме нагласили да си гласуваме, но приехме да изслушаме предизборните кандърми на Начо Папазов. Дойде си човекът според уговорката с бял байряк, каса бира и тенджера с кебапчета в ръце. Извади си бюлетините, сламките и занарежда едни там проценти, ръстове, намаления и... като по телевизията.

            Слушахме го ний почтително, щот устите ни бяха заети с кебапчетата и бирите, дорде оня не издума, че 10-те лева към пенсиите, пак от неговата партия били. И тогаз рипна бай Симо:

- Ти, тия, не на нас! Знаем ви ний вас и... т.н., като по телевизията, дорде не го прекъсна Папаза:

- Не е така и не си прав и... пак като по телевизията.

Така я караха близо час, а може и повече, дорде агитаторът не се изтърва:

- На затуй, дет’си Симо такъв чепат, навремето гласувах да те уволнят дисциплинарно от завода, а докат' беше зад  решетките, онождах женка ти!

            На туй място бай Симо спря де дебатира, надяна празната тенджера на Начовата глава и го замеря с празни бирени бутилки, дорде оня не прекоси отсреща и се скри в Пенсионерския клуб.

            Ей зарад тоз дебат, цял месец седи затворено кафенето, пиенето и картите са забранени, а за политика, вече никой не говори... я бой с пръчки де!!!

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Привет, Дочка
  • Тъй е, Дениса, у нас от политика и футбол всеки разбира...но в кръчмата. Затова сега от децата си пример ще трябва да взимаме.
  • Пустите му политикани в кръчмата, от всичко разбират. Пенкилери... Как, аджеба, човек може да има позиция по ВСИЧКИ политически въпроси и обществени обязаности, бе, значи? Това криминални казуси, т`ва екология, поезия, т`ва патриарх, т`ва ДС и ДАНС и техните козни, брейди облигации и бренди мезелъци, т`ва образование и реимбурсен списък? Поздрав от Чудомир:

    "...Разлопал едно чене, брате, мели, мели и брашно, и трици мели, като Чарлашката воденица. По политика ли го бутнеш, по финанции ли, по търговия ли, за железници ли го подкачиш - все знае и все другите криви, а той прав. Все те не знаят, а той знае. Ум - море, ти казвам! Знае колко предни зъба няма Ганди, колко мастика пие Мустафа Кемал, де се намира сега Троцки, от репарации разбира, от хладилно дело, а като се изкачи на Голям Братан на върха и дигне остена нагоре, достига стратосферата..."
Предложения
: ??:??