12 сент. 2023 г., 07:14  

ДЮД - Втора част 

  Проза » Литературные очерки
259 4 17
2 мин за четене

   Няма нищо странно, когато всяко лято през студентстването ми,да оставам не в къщата на семейството ни в Новгород, а да се усамотявам сред тишината и съзерцавам природата на семейната дача, която отстоеше на няколко километра от шума на живота в града. Все пак реката през лятото предлагаше разходка с лодката на баща ми,риболов, както и любимия ми спорт-плуването. 

   Може би, защото мама Олеся и татко Юри бяха твърде заети в професионален план, но останах без братя и сестри,което не беше характерно за фамилия Долгорукий. И ще опитам да се аргументирам,след наученото от един дневник на някой от предците ни,защото този дневник носеше една дата, която за мен, наследника на фамилията, звучеше безкрайно интересно. Дневникът датирараше от една забележителна от руската история година и написаното от ръката на Княз Дмитрий Юриевич Долгорукий звучеше убедително,защото идеше реч за Кримската война от 1851/1856 година...Тази е една от поредицата Руско-турски войни,които още от времето на Цар Николай Първи придава огромно значение на Кримския полуостров като преден военноморски форпост за контрол и влияние на Русия в Черно море.Междувременно Русия от времето на Иван Грозни търси военен и дипломатически изход с Кримския Хаганат,който е във васални взаимоотношения с Османите още от времето на Султан Сюлейман Първи (Великолепни).

   Значи не са недомлъвки,които се опитваха да прикриват произхода на фамилията ми?Значи, въпросите които задавах на татко, че има такава фамилия още от времето на основателя на Русия Княз Рюрик,шведски викинг от племето рус,не е легенда!?На всичко отгоре Рюричите са били в родствени връзки с Князете Долгорукий!От дневника на моя прадядо излиза, че нося кръвта по генеалогичен път на двете фамилии?!

   За  месец време имах възможност да прочета дневника и...после ще реша с кого да споделя историческите събития в живота на семейство Долгорукий. Знаете вече, че баща ми не беше особено словоохотлив на тема за царе,князе, графове и барони, защото (после ми обясни),че след 1917 година голямата фамилия Долгорукий се свежда до дядо Дмитрий и баба Анастасия с техния единствен син Юри, сиреч-баща ми...Ами другите братя и сестри на на дядо Дмитрий,къде са?Колко са били, има ли някой от тях в Русия?Да не би пък в онези кървави времена да са емигрирали,или са участвали в гражданската война и после оцелелите:кой-където го отвее съдбата на живота...От прочетените страници научих,че дядо Дмитрий Долгорукий има;или е имал още трима братя и две сестри!Излиза,че четирима братя и две сестри са живели около края на 19 век,но нищо повече...

   И когато върнах дневника в един почти незабележим тайник в дачата(нали все пак аз успях да го открия!), реших да споделя с професор Анатолий Потапов и двете ни момичета,когатосевърнавМосква,защото на тях им имах доверие, както на себе си. 

   А може би, когато днес Русия,която търси отново величието си в дебрите на миналото,заради това време на основаване,битки за държавно утвърждаване с приемането на източноправославието от подчинената на Османите България...Тази Русия, която се сродява с Палеолозите чрез Принцеса София и е наречена Третият Рим;тази Русия преди династията на Романови е още търсена, като отдавна скрито съкровище, което аз държах в ръцете си...

   

 

Следва продължение 

   

   

© Стойчо Станев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за Любими, Теодора!
  • Благодаря за коментарите, Латинка-Златна, Валентина и DPP (Smooth)!
  • Разкасът ми харесва, ще чакам продължение.
    А коментарите са просто... поредното чудене "на кого да си го изкарам, яда"...
  • Интересно е, мисля, че трябва да пускаш мъничко повече за четене.
  • Чакам продължението.
    Хубава вечер за теб и твоето семейство, Ranrozar (Стойчо Станев
  • Анани, аз също те уважавам заради задълбочените познания по история. А свобода няма никъде. Трябва ли да ти напомням как постъпваше канадската полиция с протестиращите против ваксините? Разликата е, че в някои държави си знаеш, че те нямат за нищо и трябва да кротуваш, докато в други те лъжат, че си свободен и нещо зависи от теб.
  • Няма друга империя на света, отговорна за толкова много убийства и престъпления, колкото е Руската империя
    ___
    Извинявай, Стойчо, само 1 коментар ще е.
    И то не от русофил, нито обратното също!
    Анани, от този ред поне мониторът на мобилното ти устройство не се ли изчерви?
    В Южна Америка руснаците ли унищожиха за броени години населението с до към 90 процента?
    В Северна Америка руснаците ли избиха коренното население?
    В Африка руснаците ли колонизираха континента и подложиха на геноцид милиони, а милиони поробиха?
    Ами в Австралия?
    Моля те, отговори - има ли остров Тасмания коренно население, и ако не, а защо?
    То бива, може, но на човек му писва от брутални лъжи и глупости, мълчах, мълчах, ма то не се издържа, братче!
    Руснаците хич не са идеални, имат много грехове, но айде малко по-реално, ако може...
    И сега ме обявете за русофил, че друга опция нямате 🤣
    Още веднъж, извинявай, Стойчо.
    Това беше от мен.
  • Украинците не са свои, Анани. Решиха да скъсат с Русия и да стават европейци и натовци. Сега си понасят последствията и още дълго няма да прокопсат.

    Следя историята, Стойчо. Увлекателно започна.
  • Излиза, че завоеванията на Александър Македонски, Римската империя,Византийската империя, Османската империя,империята на Чингис хан,Карл Велики,Британската,Испанската и Португалската империи са ходили на географски открития с "педагогическа цел"...🤣
    Навярно са били хуманисти!
  • Благодаря за коментара, Анани!
    Ако продължа да коментирам:това значи да вляза в обяснение, което ще размие фактите в следващите части.
    "И какво от това?!?"
    От коментара разбирам, че разглеждаш пристрастно историческите факти с една дума:"И едните и другите са маскари!
    Алеко Константинов
    Такива постулати с национал-патриотарски лозунги категорично не се вмъкват в момента.Явно тълкуваш нещата субективно в стил "анти".
  • Просто добре познавам историята. Нищо повече. И унищожителното влияние на първобитните раши върху българската. Още от човекоядеца Светослав. И това е било мнението на нашите велики национални герои - Раковски (най-образованият), Ботев, Левски, Захарий Стоянов, Стамболов...
  • Благодаря за коментарите,Безжичен!
    Нека споделим докрая исторически факти,защото старата максима:"Пред фактите и Боговете мълчат!"
    Безжичен, естествено за теб, това е предимство, защото силно подозирам, че си един от любимците на Боговете.🙂
    Благодаря за коментара и оценката,Николай!
  • Чакам продължението, Стойчо!
  • Това възхвала на рашизма ли е?
  • Русия е велика страна!Нека да не гледаме на тази огромна страна откъм трагичната й история, която въпреки това я прави още повече величава!
    Това което е описано като Нов свят,е започнало преди завоеванията на Христофор Колумб!И не той открива пръв Америките,нито е Америго Веспучи.Официално признание прави Роланд Рейгън,че през Исландия и Гренландия викингите първи колонизират Северна Америка!
    Също така през Швеция и Финландия те проникват през Балтийско море и реките които се вливат в него в днешна Украйна,Беларус и Русия през Нева,Неман и други по-малки реки.
    Първата инвазия в Русия е от фиордите между Норвегия и Швеция.
    Междувременно те са откриватели на търговски пътища и съвсем не са варвари,а по-скоро авантюристи, което изразява стремеж към екзотиката на топлите морета.Тази древна стратегия прилага Русия и това е от времето на Иван Грозни и Петър Велики,че и до днес!
    Благодаря за коментара и оценката, Младен!
    Благодаря за коментара,Людмила!🙂
  • Интесерен разказ, чакам продължението 😊
  • Потопи ме в тайните на един род, Стойчо. Род свързан с величието на руската история. Русия е изключителна страна, която днес мнозина с лекота отричат и бързат дори да премахнат националния ни празник 3 март, угодничейки на турци и американци. За жалост в българските политически висини винаги е имало множество предатели. Поздравление за повествованието!
Предложения
: ??:??