13 сент. 2023 г., 13:47

ДЮД-трета част 

  Проза » Литературные очерки
194 2 7
4 мин за четене

   Експанзията е жажда за завладяване. Тя носи елементите на историческа близост със своите северни сияния,които тръгват от илюзията за откриване на повече и по-добри условия за живот. Някъде на юг и изток живеят племената, които търгуват с това което природата ги е дарила с изобилие.А тук,сред фиордите на Скандинавия условията предлагат само два-три месеца за отглеждане на ечемик,който викингите ползват за напитка,подобна на бира.

   Тогава, когато останалите месеци на годината затрупа всички и всичко със сняг:вождовете на отделните родове тръгват за плячка и търговия на юг и изток.Техните стоки са самурени и лисичи кожи,слитъци от желязо, необходими за направа на оръжие и храна за из път,но преди всичко вода!Всеки воин е длъжен да се подготви поне три месеца преди инвазията.

  Викингите са изкусни дървосекачи,дърводелци, дърворезбари,но преди всичко те са страховити бойци!

   Всеки викинг вярва,че Один ще склони да го приеме във Валхала,щом той загине в битка с враговете на племето!

    Жените-викинги притежават равни права на избор, както мъжете.Жените на викингите изпращат мъжете си на поход, като в отсъствието им се грижат за децата, животните, които стопанинът им е оставил. И те са длъжни до смърт да бранят с меч и копие, с щит и лък,но преди всичко със самоотверженост селището в което живеят и отглеждат децата си, както и живота на останалите от семействата.

   Понякога набезите на юг и изток продължават няколко сезона,или пък промяната на посоката е север-запад-юг,което говори, че викингите имат отлични познания на небесата и звездите са техен ориентир.

   В Москва Дмитрий Юриевич Долгорукий видя своите колеги, приятели и професор Потапов в края на август, защото учебната година започва в първия ден на септември.

   Така е в цялата страна още от времето на Екатерина Велика,която руската памет носи за нея.

   По произход Екатерина Велика е немска принцеса. Рожденото й име е София (Софи)Анхалт цу Цербст,което ще рече, че тя е рускиня по титлата на Империята която владее,защото при женитбата й за Великия Княз Петър Трети тя приема източното православие и името Екатерина Фьодоровна.В руския царски двор това е традиция и строго спазван ритуал от времето на Рюричите,зад което стои като страж за единство и приемственост логично обяснение:това показва триединството между църквата, владетелите и народите на Руската империя, обединени под короната и скиптъра на двуглавия орел.

    Ето защо Русия е длъжна да се бие с Османската империя,за да "освободи" източноправославната църква в Константинопол (Русия не признава турските названия на Истанбул и Едирне!)

    За тях Константинопол и Адрианопол,ще си остават в историята, като големите градове, наред със Тесалоники(Солун), които са принадлежали на Византия и чието наследство по право и задължение принадлежи на Руската империя!

   Ето защо Москва е Трети Рим!

   Така е от времето, така и ще продължи да живее като руска стратегия и концепция за ролята на Русия, независимо дали начело на държавата стои Цар,Генерален секретар, Президент или пък някаква друга форма на изказ!

    Театъра "Русия"-сцената остава една и съща, само декорите и маските се сменят

...Така Дмитрий Юриевич Долгорукий видя, така усети,заедно с останалите приятели от този необременен с миналото кръжец.

    Професор Анатолий Александрович Потапов използва дачата на баща си академик Александър Потапов, за да се понарадва на срещата цялата група. Освен това на младите хора една нова среща на влюбените души и сърца след продължително време,беше радост и надежда за мирни дни и много, много обич!

    Академичната общност в Русия след Великите промени и безвремие трескаво търсеше нови приоритети, за да задоволи желанието на управляващите!

   В миналото болшевиките използваха колективната власт, като параван, зад който се спускаха декрети с ултимативен характер от Ленин,после от Сталин,Хрушчов, Брежнев, Андропов и за да не изреждам всички ще приключа с Горбачов!

    След ерата на Горбачов и Елцин Специалисти от сигурността успяха да картелират и трансферират държавният ресурс в частен. 

    Русия заприлича на богата "маман",която придаваше своите ресурси, като деца останали без родители...

    Може би и други "смутни времена" са останали във времето, като недобър спомен?

     Но след всеки връх идва падина,за да дойде нов връх, може би по-висок от предишните върхове...

     Да,но колкото е по-високо, толкова паденията са вероятно възможни,разсъждаваше на глас пред останалите участници Дмитрий Юриевич Долгорукий.

 

  

 

 

© Стойчо Станев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за отзивчивостта,Миночка!
  • Насладих се, Стойчо! Много харесвам такива разкази, носят познание!
  • Благодаря за коментара, Людмила!
    Приеми моите сърдечни поздрави и пожелания за творчески начинания!
  • Много увлекателно разказваш. Очаквам още. Успех и творческо вдъхновение желая!
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
    Благодаря за коментара и оценката, Николай!
    Когато историята не е обременена от идеологически догми (както и религията!) и не е "написана от победителите" ,тя не е лишена от обективност.По съм склонен да чета хроники,които са освободени от митовете с идеологически привкус.
  • И аз научих много неща!
    Благодаря ти, Стойчо!
  • Научих много интересни неща за викингите. И не само за тях.
    Благодаря, Стойчо!
Предложения
: ??:??