7 сент. 2018 г., 03:39

Фрагменти от вярата ми 

  Проза
265 1 1
2 мин за четене

– Не всеки може да тълкува Библията. Светите отци са живели дълги години в пустинята, за да получат Даровете на Светия Дух. Ако Бог иска да съобщи нещо на хората, той го прави чрез пророците. Те не "познават" бъдещето, а съобщават Неговата воля. За да получиш пророчески дар, трябва да се подвизаваш. Понеже съвременният човек не го прави, трябва да чете писанията на Светите отци. Вярвам, че има и съвременни монаси, които притежават този дар.

 

– Мисля, че Началата, за които св. Дионисий Ареопагит споменава, че управляват Вселената, са природните и социалните закони. Пълният текст е: "На тях е поверено управлението на Вселената и пазенето на царствата. Съдействат за избора на добри власти и разпространяват между хората Божията слава." Ако създадеш една машина, не се намесваш непрекъснато в работата й. Пускаш я и ако не се повреди, тя си функционира самостоятелно. Господ не е "оставил" управлението на други, той се намесва, но само когато е наложително за спасението на нечия душа в съответствие с Неговия план.

– Бог ни е дал свободна воля в рамките на земния ни живот, но за него времето не съществува. Той вижда всичко едновременно - минало, настояще, бъдеще. Не се намесва в свободната ни воля, но ЗНАЕ как сме я използвали/ще я използваме. Знае и кой как ще се прояви при Апокалипсиса. Дяволът не знае. Той е бивш ангел и има способности, но те се простират само до възможността да чете в умовете ни и да използва страстите и недостатъците ни, за да ни навреди. Затова ни подпитва. Той, както и Бог, действа чрез хората. 

 

– Чудесата са в "ресора" на Силите, които са от средната йерархия на безплътните. Те не са дар за заслуги, а служат за "укрепване на вярата и в помощ на нуждаещите се и обременените".

– Понякога да се подвизаваш в градската "пустиня" е по-трудно, отколкото в истинската. Изкушенията са повече.

 

– Раят не е място, където текат реки от мляко и мед, а състояние на духа. В "Блаженствата" са описани тези, които живеят в Рая на Духа, още на Земята. Те са преследвани и гонени, защото на Земята не може да бъде построен всеобщият рай, тя ще "премине" и хората ще получат нова Земя - Небесният Йерусалим.

 

– Няма по-добро пристанище за злия дух от гордостта. Трябва да се учим на смирение, за да се спасим.

 

Всичко това научих от Библията, писанията на Светите отци и "Добротолюбие" - то. Вярвам и исках да споделя вярата си.

 

7.09.2018

© Мария Димитрова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??