15 дек. 2022 г., 11:30

Характерно 

  Проза » Рассказы, Юмористическая
829 3 10
1 мин за четене

Изчезна преписката. Беше я сложила на бюрото, отиде само да пийне две-кри кафета рано сутринта и, когато се върна по обяд, папката я нямаше…

Обърна се към колегата. Нямаше понятие не само за папката, но дори за каква преписка става дума. Тя се ядоса – ама че егоист, не се интересува ни кой с какво е натоварен, ни коя ще се развежда, ни какви нови обувки са й подарили…

- Ти си я сложил някъде – рече му сърдито.

Той мълчаливо стана, огледа бюрото й, отвори чекмеджето и извади папката, която тя – сега си спомни – бе напъхала набързо там, защото закъсняваше за кафенето…

Взе я, без да каже дума. Какво – да не би да иска да му благодари?

А той рече:

- Ако бях обидил някого с несправедливи обвинния, бих се извинил…

- Защо? – дори зяпна тя – Защо?

-Ами силният, смелият, честният ще се извини. Слабият, страхливият, непочтеният ще премълчи…

Тя, разбира се, не продължи ненужния разговор. Обаче, вечерта, тръскайки се върху шкембето на началника, го помоли да премести колегата от нейния кабинет. Оня се учуди – колегата беше изпълнителен, възпитан, културен човек – защо да го маха и да й праща някакъв друг?

А тя сладко му се усмихна, ровейки в джунглата по гърдите му:

- Несходство в характерите…

 

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Надя, Тоти!
  • Всеки си има талант, .
    Поздрави! Успех!
  • Щом и с колегите си може да се "разведе" - добра е в "тръскането". Другото са думи - отдавна останали без съдържание.
  • Благодаря, Красе, Петре, Младене!
  • Дано да са имали сходство на патките!
  • Ахаа, и сега го имало това нещо. А обвиняваме кУмОнизЪма....
  • и кой ще й намира папката... а тя за какво й е
  • Благодаря, Светличке, Таня!
  • За жалост така става, с назначенията и с уволненията...
  • Неблагоразумно. Не се знае с новия дали ще си клати крачетата. И от страна на колегата пак неблагоразумно. Щом дамата няма видими трудови навици, може да са ексклузивни.
Предложения
: ??:??