25 апр. 2023 г., 14:17  

Хитрите български пенсионери, като хитрата сврака - с двата крака 

  Проза
242 7 6
1 мин за четене

След тариката Андрешко и хитроумният Бай Ганю Балкански, нахитряха и българските пенсичи. Още като родители те учеха децата си: Учи се чадо, учи, та да напуснеш Българията и хаир да видиш в чужбината. И децата им масово ги послушаха. И се случи така, че когато децата им пораснаха и фанаха пътя - кой накъдето му видят очите по големию бел свет, изпълнили родителски съвет и завет, тези родители бяха вече на пенсионна възраст и както се казва - с един куршум два заека: хем се избавиха от невзрачните си дечица, превърнати от самите тях във вулгарни материалисти, хем от чужбината тези дечица започнаха да им пращат парички - сякаш едната индулгенция - за да се откупят и да не се налага да ги гледат на старини. Защото щяха да видят грохналите си сбабичосани родители, които тези деца вече намразиха, защото свързваха с тези родители митарства и страдания, що ги споходиха в дивию Запад. Само се моля за тези родители - самотни жалки останки. Дано да си получават редовно еврото или порцията зелени гущерчета към пенсията, за да оцеляват в пълна самота и като Хаджи Димитър от Ботевата балада да онагледяват стоически: "Очи тъмнеят, глава се люшка, уста проклина цяла вселена!"

 

Дупе да ви е яко български пенсичи, случили на епохата Кокорчо и Кирчо и с деца - на другия край на планетата Земя - Летящ Холандец в космическата пустош!

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Съжалявам, че ще ви разочаровам, но "рая", тоест "стадо" в Османската империя са наричани всички данъкоплатци, без значение дали са българи, сърби или турци. Всичките са все рая. Включително и онези пребогати гърци, вдигнали къщи-прогимназии в Пловдив. И те са "рая". А това, че вие, преднамерено и с удоволствие, се изживявате като стадо, това никой не може да ви го отнеме. Това е диагноза.
  • Благодаря ви за подкрепата, приятели!
    За мен е чест да бъда коментиран, оценяван и поставян в Любими от толкова високо нравствени личности. Ачо, Ромашка, Довереница, Иви, извинете ми, че не ви отговорих веднага в коментарното си поле, но очаквах и други да се изкажат. Иви, твоята смелост, граничеща с безкомпромисност, ме възхищава. Шапка ти свалям! "Развития кретенизъм" - чудесно онагледяваш комунизма - система, в която добре се чувстваха само видиотените чугунени глави. Време - гробница за творците! "Продажна нация" - много точна характеризация. Ботев, Петко Славейков и Йосиф Петров не си поплюваха и също казаха истината за този народ, който турците неслучайно наричаха раЯ. А комунизмът продължава под друга форма да съсипва нацията, за да я довърши. Без тотална лустрация тази нация ще изчезне завинаги от лицето на Земята.
  • Сигурна съм, Маестро, че много хора, на които децата останаха тук ще те разберат. Сигурна съм толкова, колкото в удоволствието на някои да похарчат парите на децата си където не трябва- в чужди хипермаркети, обиращи не само техните пари... За да си приготвят вечеря, на която не могат да усетят вкуса...А не могат, защото никога не са познавали вкуса на справедливостта. Безлико и самотно посрещат Великдените си...Така, както заблудено строяха развития кретенизъм 45 години. И са щастливи, когато ги попита човек. Идиотизъм!
    Не спирам не да се питам, а да си отговарям що за робска и продажна нация сме!
  • Даа, мила родна и тъжна картинка. Поздравления!
  • Другата, тъжна и мрачна страна на монетата. Знаеш ли, забранявах си даже да го мисля. Иска се смелост, за да бъде изречено на глас. Поздравявам те!
  • Тъжно,вярно,точно!За любовта Българска!
Предложения
: ??:??