22 сент. 2023 г., 16:48

Из "Спомените на един активист" 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
262 3 12

                           ***

Доколкото учехме по история в училище:

Ние сме освободени от Трети Украински фронт!

Е,как да възпявам и обичам украинците днес?!

 

                            ***

Другари,това което учехме тогава, не е това, 

което знаем днес!Излиза,че дядо е бил прав:

"Мило, момче!Като пораснеш,ще ти бъде ясно 

къде зимуват раците!"А в затвора раци не ядат!

 

                             ***

Яви се един партизанин от последните дни 

преди Девети септември!В мемоарите си 

разказваше как в Деня на Свободата с отряда 

са пленили една мандра!И колко кашкавал 

са консумирали:после цели 45 години запек!

Другари,внимавайте по празниците с банкетите!

 

© Стойчо Станев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за коментара и оценката ИнаКалина!
    Няма лесни изпити,зависи кой пише оценките!
    Само да не се търси аналогия с "Няма хора, няма проблеми!"🙂
  • "изпитът по география става все по сложен..", а по история всички ще изкарат шестици, това поне е сигурно
  • Ето, че очаквах някой да разясни този парадокс-уловка!
    Всъщност това е противоречие:може ли един "активист" да не обича "освободителите" си?
    Може, щом иде реч за Украйна, защото тя не се вписва в контекста на Имперска Русия!Нали Русия винаги "освобождава съседите си"?!
    Нали днес Русия продължава да "освобождава" Украйна?!
    Всъщност дано някой разбере иронията която влагам.
    Благодаря за коментара, Галя!
  • Мисля, че е добре да бъде уточнено, че когато СССР ни „освобождава“ от законно установения монархически ред в царство България през септември 1944г. Украйна е република на СССР, заедно с други 14 републики, така че украинските полкове са били част от съветската армия, т.е Украйна не е участвала в този военен акт по своя държавна воля, защото не е имала право на такава, респективно не е имала право и на отказ от участие. По същата логика, България участва в потушаването на Прашката пролет през 1968-ма, въпреки че не е република на СССР , но е негов сателит, част от така наречения социалистически лагер, поради което цялостната ѝ политика, вътрешна и външна се определя изцяло от Кремъл. Украйна е независима от СССР държава от август 1991г. т.е. след неговото разпадане. Също така е добре да не забравяме, че в сраженията на Шипка през 1877-ма редом с нашите опълченци се сражават и два украински полка като част от имперската армия на Александър II-ри. С всичко друго съм напълно съгласна.
  • Благодаря за коментара, Петър!
    Всеки яде "каквото си е надробил".
    Пък защо ли:един работи за единия хляб, а друг се "блъска" за цяла фурна!🤣
  • Е, браво '' внимавайте по празниците с банкетите...'', то толкова много нови празници, че наред със старите, излиза целият живот да е един безкраен банкет. И няма значение, че ние ядем картофи, а другите кИфтета, нали се счита, че общо ядем мусака.
  • Благодаря за коментара, Миночка!
    Благодаря за коментара, Валентина!
  • Това с кашкавала - много точно .
  • Много си точен, Стойчо! Хареса ми!
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
    Благодаря за коментара и оценката, Николай!
  • Беше ми интересно да прочета, Стойчо!🍀🍀🍀
  • Стойчо, жестоко си го казал: "После цели 45 години запек."
    Така е било, защото много милееха комунягите за питите с кашкавал от обраните мандри преди 9-ти септември.

    Поздравление!
Предложения
: ??:??