9 окт. 2019 г., 08:51

Капитанът 

  Проза » Юмористическая
456 2 13
2 мин за четене

Пътуваме… Не помня от кога. Не помня и отде. Не Ме интересува и къде отиваме, защо отиваме, каква е нашата евентуална цел… Както е казал някой някога – целта е нищо, движението е всичко…

Аз съм капитанът. Което е най-важното. Командвам със замах. Никаква демокрация няма и не може да има. Корабът изисква твърда ръка и целенасоченост, а не обсъждания и гласувания.

Затова – всякакви коментари при нас са забранени. Никакви фракции! Щото – каква демокрация е това: днес с един акъл в една фракция, утре с променено мнение в друга. Корабът мнения и акъл не ще – иска твърда ръка върху кормилото…

Още повече, че и крайната цел е забранена тема. Каква е полза да се хвърчи из някакви фантасмагории? Реалността е тук, наоколо ни. Вода, вода, вода – и корабът в нея. Международното положение е ясно, ние сме в центъра, Аз… Аз провеждам, да речем, курс по проучване и прилагане на Брауновото движение. Новият стил в корабоводенето вредни егоистични елементи се опитват да интерпретират като неинформираност и некадърност, макар това да е добре организиран курс в нищото, което ни обгръща. Полезно е. Е, не всички го разбират, но е необходимо. Поне Аз така го разбирам и Аз така управлявам…

Необяснима е непрекъснатата нужда от непремерени публични изказвания, рязко контрастиращи с избраната от Мен обща корабна стратегия на обществото Ми.

Нещата са правилно и логично разпределени. Управленските приоритети са Мои. А отговорността е обща. Няма как сам хем да командвам, хем да нося тая пусна отговорност. Нещо има и за демоса…

Поне за Мен е необходимо. Така не е нужно да давам отчети никому и за нищо…

Ако, обаче, се наложи – ще отчета грешки, ще се обновя… Макар основната вина да е в моряцте и пътниците. Дребнави люде… Липсва им мотивация. Искат всеки ден да ядат – и то по няколко пъти. Пренебрегват нашата велика преходна цел, грижат се само за стомасите си…

С подобни хора велики пътешествия не се извършват… Пречат на постижението – да извървим пътя… Как – до къде? Нали ви обясних за целта?

Но се налагага търпя тия егоисти, искащи да живеят днес и за себе си. . Други нямам. Ако можеше да ги заменя… Обаче…

А им предлагам всяко утро ново начало. Начало на надежди…

Затова – да гледаме позитивно безкрайните вълни. И да не търсим нещо на хоризонта. Каквото ни трябва, тук е. Кораб, път, капитан…

Аз…

 

Още -

https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Елке!
  • Прилича ми на един... Капитан ли е или по-нагоре го сложиха? Ама корабът май вече потъва! Обаче Капитанът пръв ще избяга ако това стане! Поздравления, хубава сатира!
  • Благодаря, Стойчо!
    Има, има... И едно корито, опитващо се да се лепне на абордаж, щото нямало такъв кораб...
  • Този да не се взема за Ной?!
    Аман от боцмани!😎
    "Няма такъв кораб!
  • Благодаря,, Роби!
    Трудно нещо е сатирата. Трябват поглед, умение и дупе. Най-важно е последното...
  • Поздравления за този текст, Георги!...Стискам ти ръката!...Точно в десятката е!...
    И аз многократно съм съжалявал че няма раздел "Сатира" в сайта!...Често пъти пускам творби в хумористични, но понякога са такива - не да се засмееш, а да заплачеш!...Заради това е нужен такъв нов раздел! Дано да се запълни тази празнина!...
    Още веднъж приеми поздравленията ми!...
  • Благодаря, Мариана!
    По-лошото е, че и някои от екипажа ги смятат за такива.
  • Благодаря, адаш!
    Спокойно, моряци - корабът потъва нормално, вода има за всички! /стар виц/
  • За много кораби идеалното пристанище е дъното...
    Поздравявам те.
  • Благодаря, Красе, Лидия, Младене!
    За съжаление, няма раздел за сатира.
    Не съм търсил личности като прототипи, тоя сам се натрапи.Половината изрази са оригинално негови...
  • Ама не е хумористична, а е сатирична.
  • Татония е кораб, който не се нуждае повече от капитани. Щото един такъв като се качи на борда и животецът ни минава. Живеят по-дълго от орли и костенурки. И никак не ми се ще кака К-ри да ни стане капитанка. Тогава корабът ще нагълта толкова вода, че всички ние - пасажерите, ще се окажем с глава под водата. Да си капитанства в БСП-то. Ако я оставят и до гроб. Там да му мислят. Те са свикнали да ги мачкат яко отгоре. На майка Бълхария й трябва само едно - тотална демокрация. Най-после я имаме - нека да я съхраним, защото загубим ли я, после ще плачем горко за нея. Баста от необразовани диктатори. Така мисля аз. А иначе разказът е добър.
  • " Днес разбирам, капитане, как едно море превръща се в сълза...." Всичко е много добре планирано, Генек... плаването в международни води ли е или корабът е хвърлил котва... Не е въпрос. Поздрави! Другия път да ме усмихнеш
Предложения
: ??:??