18 апр. 2023 г., 10:38  

Като зяпам - и мисля 

  Проза » Другие
152 2 0
2 мин за четене

Похилих се на репортажа от ареста на американеца, изсипал /дали?/ секретна информация в интернет. Посмях се на треперещия младок, по къси червени гащи /ако беше и с петолъчка върху тях…/ и тежковъоръжените полицаи…

Само дето се замислям. Толкова шум… Като че искат да привлекат вниманието на публиката. Шпиони се прибират тихичко – за да се използват, евентуално. А тук…

И тази шумотевица… На 30 нацистите започвали атака…

Война е. И в нея огромна роля играе тайната, ненапразно наричана ВОЕННА. Пази се в тайна не само генералния план за стратегическите действия, а и плановете за тактически изненади.

А тук…

Реклама, бих казал…

По-скоро търговска. Ще мине времето, ще обявявт, че е имало контранастъпление, после ще искат пари за следващото…

Пари, пари са необходими… Щото дрогата пари струва, а и нацистите си подсигуряват бъдещето. На далечни острови…

А може и при колегата си в „Санта Марина“…

хххх

Гледах странно предаване по украинска телевизия. Странно - най-напред, защото беше на руски. Забранения уж руски…

Второ – водещата – момиче с явно ниско училищно образование, развиваше тезата, че днешна Украйна е всъщност Русия, защото била Киевска Рус, а Русия трябва да се нарича Московия.

Нещо повече – руските земи трябва да са украински, защото доста градове /Москва, Владимир, Смоленск и т.н./ са построени от киевски князе…

Оставям настрани, че подобна теза срива твърдението за два народа. Значи един е бил?

Но интересното е – НЯМА Киевска Рус! Както и Византия, както и други наричани днес някак си исторически държави. Просто терминът „Киевска Рус“ е измислен чак в края на ХIХ век. Подобно название ПЯМА в нито една хроника, документ, писмо, надпис.

Нещо повече – Киев НЕ Е БИЛ столица. Бил е нещо като корона, която е трябвало да притежава претендентът да е първи между равните князе. Завоявали са го Асколд и Дир, Олег, Владимир, Ярослав, Юрий Долгорукий и тъй нататък. Имало е дележ по йерархията на Рюриковичите – киевски велик княз, старши князе, младши князе. Само дето и други се обявяват за велики князе – владимирски, черниговски, талицки…

И Москва не е създадена от великия киевски княз Юрий Долгорукий. Най-напред я създава, а сетне влиза в Киев и става велик киевски княз. Като е бил велик владимирски княз…

Да, не е сложно – обаче…

Просто трябва да се говори. Защото нацистите нямат никакви що-годе успехи на бойното поле. А е необходимо да се говори, говори, говори…

И промиват мозъците. Или каквото там е останало…

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??