17 мар. 2024 г., 09:00  

Мартенски хрумки 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
113 3 5
3 мин за четене

 

 

*

 Търпението е добродетел в някои случаи, в други е проява на малодушие и липса на себеуважение.

 

*

Несвободата е правенето на нещо по принуда.

 

*

Думите и делата са посока и път – към ада или към рая, тук – на земята.

 

*

Общувайки с някого, го каним и приемаме в личното си пространство. То може да е слънчево и топло, пъстро и уханно, хармонично и песенно. В него обаче може и да цари мъгла или мрак, хаос и безпорядък, студ и мраз, гняв и омраза, самосъжаление и себепрезрение.

 

*

Няма как да заемем на съсед, приятел, близък онова, което ние самите не сме придобили и го нямаме в къщичката на душата си.

 

*

Не мисля, че е парадокс фактът – ценностите, манталитетът, маниерите на общуване и поведението на някои хора да предизвикват отвращение у други. Все пак светът е дуален. Има ляво и дясно. Полярността и антагонизмът са същностни характеристики на битието.

 

*

Ако присъствието на един човек в живота ви не събужда радост в душата и не ви вдъхновява за съзидателност, реална е опасността някой ден да стигнете до душевен упадък и хронични пристъпи на самосъжаление.

 

*

Мислите, нашите собствени мисли, ни извисяват или ни провалят. Изпълнените с обич и благодарност съждения, създават живот, в който цари хармония и радост.

 

*

Желана реалност се създава чрез визуализация и контрол на мислите ни. Каквото си представяме, в каквото вярваме, това ни се случва. С това сме богоподобни. Сатаната е паднал ангел.

 

*

Мисълта е отпечатък на душата. Няма как завистливият или лицемерът, интригантът или манипулаторът, неблагодарникът или жлъчният да излъчват с думи и дела красиви и съзидателни мисли, да разпръскват светлина. 

 

*

Гнусното и смърдящото в човешката душа е склонността да търсим някъде извън себе си причините за своето недоволство, гняв, неудачи и провали.

 

*

Светлината гостува в градините на чистите души, където растат най-красивите цветя.

 

*

Душевната чистота не е нищо друго освен признаване правото на другите да мислят, чувстват и постъпват така, както те желаят, но и с въздаденото наше право за същото, приютено в задния джоб на дънките ни.

 

*

Някои хора ни привличат, други ни отблъскват. Компанията на някои е приятна и желана, на други – не. След един или няколко контакта с определени хора, обещаваме си повече да не ги допускаме в личното си пространство. И няма нищо странно в това. Представата за почтеност на един в душата на друг може да предизвика отвращение, презрение и погнуса.

 

*

Свободни сме, когато постигнем тъждество на "трябва" с "искам и мога".

 

*

Чистата съвест и пълната с обич душа ни водят към рая.

 

*

Най-горещата ми молба, отправена към Вселената в този миг, е житейските ми пътища да бъдат пресичани само от усмихнати хора, а не от недоволни и намръщени неблагодарници. Щастливите хора  – победителите в живота – са усмихнати.

 

*

Когато можем сами да се защитим, значи доста сме пораснали, т.е. вече сме зрели хора.

 

*

Мисленето е най-висшият познавателен процес. Ако не си го развил до състоянието на лятно слънцестоене в мозъчното си пространства, няма как да си познал сладостта на покоя.

 

 

Самадхи

© Гюлсер Мазлум Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Таня, радвам се, че са ти допаднали хрумките ми. Фактът, че афоризмите ми предизвикват размисъл, също ме радва, г-н Станев. Благодаря и на двама ви!
  • Допаднаха ми хрумките!
  • Прочетох с интерес и докато четях в мен възникваха мислите на съпоставка на преживяно и избора си да бъда на страната на светлината.
    Човек получава това което дава.
    Благодаря за споделеното!
    Поздравления за творбата ти да бъдеш себе си,г-жо Мазлум!
  • Шепичка пролетна свежест за теб, за другите! Благодаря, Наде! Давай го по-усмихнато!
  • Имах нужда от твоята мъдрост.
Предложения
: ??:??