6 сент. 2022 г., 10:56

Околопразнично 

  Проза » Другие
873 7 9
2 мин за четене

Младичката продавачка на фъстъци мери и ме пита:

- Днес празник, на 22 отново празник. И все обърквам кой какъв е…

Нужно е да си пусне телевизора или радиото. Там си правят програмата благодарение на честванията – надут възторг, помпозни слова, политиканстване за сметка на историята и народа…

Чух, например, някаква мисирка /представена за професорка – то сал кокерът ми не е с титла/. Видите ли, основното на Съединението било, че Русия не го приела веднага, даже България скъсала с империята, което било подвиг…

Да, Русия била „против“. Всъщност – кой е бил „за“?

Даже Османската империя пренебрегнала събитието. Какво толкова – едно васално княжество се обединило с една османска провинция…

Да, за народа ни е било много, много важен фактор. Пренебрегват мнението на Великите сили и две от частите на страната се обединяват.

„Против“ са били всички ония, които са били „против“ и ОСВОБОДЕНА България. Та я разпокъсали за векове напред.

Само дето днешните политикани хич, ама хич не се сещат за ОНАЯ България, която западняците ни отнеха…

Вярно, Русия е имала свои цели във войната – например, Проливите. Обаче китайците казват: „Не е важно котката бяла или черна е – важното е да лови мишки“.

Няма „Задунайска губерния“ – на 3 март възкръсва БЪЛГАРИЯ!!

Останалото е политиканстване на база полуграмотността и агресивността на продажничеството…

А 6 септември е като 20 април – ден, в който народът ни се опитва да се освободи. Априлското въстание не успява, Съединението е успешно.

Различно време, различни условия, различни печалби за играчите в Европа…

Ще предизвикам спор. А дали денят е празник? Ден за честване – да, но празник?

Празници са 24 май, Коледа, Нова година, 3 март…

Национални, народни празници…

А има и други дати в историята ни, нали…

Впрочем, всеки има право да празнува…

Проблемът е в политиканите, опитващи се да пренапишат историята и променят мисленето на българина.

Прекалено много и прекалено безочливи станаха.

А ще ги видите и тук…

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Горе-долу... В училище не съм използвал историята. Освен да кажа: "Дедите ни са постигнали велики неща, ние... Осрахме!"...
  • Винаги са го правили. И в училище, и във всички медии.
  • Благодаря, Антоанета!
    Трябва да се помни, разбира се, но не бива да се допуска да ни манипулират с нея.
  • Вчера четох нови материали за празника. Историята трябва да се помни!
  • Благодаря, Надя!
  • Гледах около 5 минути телевизия вчера. Доповръща ми се.
  • Благодаря, Пепи, Миг!
    Не бива да се противопоставят особените дни. 9 септември беше празник, 23 септември отбелязване на събитие.
    Манифестациите са подобие на шествията в чест на боговете/Бога.
    При тях хубавото беше после - събирането, трапезите, веселбата.
    Днес бих отишъл на манифестация на 24 май. Но не с ученици под строй, а с хора, които просто честват Светите братя...
  • Батко Гощо, твоята проза е като тест за интелигентносъ и знания по история! Все ги пишеш така , че някой от читателите ще получават удоволствие от трепета на мозъчните си клетки , а други изпадат в мозъчен амок ....Бива ли така а?! Благодаря!
  • Аз си искам 9-ти септември и 23-ти септември!
    Какъв празник е без манифестация?
Предложения
: ??:??