22 мар. 2012 г., 12:39

Окъс(н)ели разкази - 5 част. Фолк-история. 

  Проза » Рассказы
488 0 6
2 мин за четене


 

   „… Изпрати ми, майкоооо… Седем-осем леевааа! Да си купя, майкооо… Едно кило мастикаааа!...” - Извива глас фолк-певачка от „жисиема” на Рангел, наричан още Рамадан или Орхан…
Сега не се сещам как точно, но си е все тая… По една проста причина - Рангелчо си е пич отвсякъде! Мургавичък, но пък в сравнение с някой африканец си е баш европеец… Тъй де!!!
Тая ваджия, певицата, като я слушам, кърши не само глас, но и бая други части… Простор за въображението -колкото си искаш, нали така?!
В следния момент вече имам насреща си няколко чифта светнали черни очи и още толкова ухилени физиономии… Просто вдигам ръце и запявам с Роксана и ритъма на тромпета…
- Гъмзата! Гъмзата, бате! - подсказват ми…
Най-готино, като гледам, е на „брат ми” - Асан-а, който иначе е Асен, но аз съм кръстил Санчо … Ей тъй, имал съм си нещо предвид преди време… Нещо от Сервантес, свързано с добротата вероятно. Да!
- Яша! Яша, бате! Кажи… Кажи отде знаеш?
Ех! Откъде да знаете, момчета, че аз съм си полиглот… И една дума да чуя - записана е! Завинаги… Факт!
„… Оооо! Бейбиии! Завърти колааана! Оооо! Бейбиии! Долче и Габааана!...” Роксана разпъва гласови струни…
Сядам да си пия кафето. Разбърквам с пластмасовата клечка каймака и си мисля:
„… Как, по дяволите, пяната винаги излиза отгоре… Във всички общности. Навсякъде все същото!
Едно е сигурно - тия, дето сме седнали да си пием кафето, не носим „Долче и Габана”… Но пък си ни е кеф да си кажем приказката… И да чуем отсрещния - също!

Б. Калинов
05.01.2012 г.
Пловдив

 

 

© Борис Калинов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • истинно...и познато..
    навсякъде все същото..
    сърдечен поздрав, Борис..
  • Удоволствието е мое.Отвлече ме от напрежението!
  • Сърдечни благодарности, Елена!
    Поздрав за теб е един от любимите ми стихове, който...
    http://www.playcast.ru/view/1176167/dff7f53ec57ce03d05f9c5a77dbf3f02fde68b81pl
    Б.
  • Удоволствието беше мое... Честита Пролет, Бо!
  • Благодаря от все сърце на теб, Ангеле и на теб, Веси за добрата дума!
    Имах и една илюстрация- рисувана с компютърния молив, но...Тук явно не се приемат таиива..."екстри"...да кажем.
    Поздрав за вас е пак нещо мое...От там- от свободното пространство!
    http://kalin8.blogspot.com/2012/03/44.html
    С уважением
    Б.
  • Прочетох с удоволствие!
    Видях и пяната...

    Благодаря!
Предложения
: ??:??