6 сент. 2013 г., 11:11

Песента на квазимодото 

  Проза » Рассказы
487 0 6
1 мин за четене

ПЕСЕНТА НА КВАЗИМОДОТО

 

            Всеки ден го срещам. Все някъде между 5 и 5.30, кога ходя до рибния пазар. Не съм виждал човек с по-грозно лице. Може би на кино, но в реалността, не. Няма да се опитвам да го обрисувам, защото надали и Юго, или път Петьофи биха се справили.

            Винаги носи вечната си платнена торбичка и винаги пее. По дрехите и обувките му личи, че работи нещо в строителството. Рядко съм го виждал да разговаря и как да стане, като винаги пее. Спира се да гали котета и да храни врабчетата, и тогава ми се струва, че се усмихва, но не съм сигурен.

            Нали не съм съвършен, не се стърпях и един ден:

- Как я караш – изтъпанчих се насреща му ухилен аз.

            Квазимодото спря да тананика, май че ми се усмихна и ме изненада:

-          Ти таз чувал ли си я:

 

Две калинки, като балеринки.
под дъжда вървели, песничка си пели:
»Тралалали, нека да вали,
 от дъждеца, ах, нас не ни е страх.»

 

и после се отдалечи, леко размахвайки вечната си платнена торбичка.

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Е, не бе лошо да се поясня, при тази пестеливост в текста на разказчето
  • Да, така те разбрах и аз,ако не съм ясна в коментара си.
  • Възхищавам се на всящо добро същество, а най-вече на тези които не мрънкат постоянно и се радват и на най-малките неща от живота. Това иска да каже песента на моето Квазимодо.
  • Възхищавам се на това, че си Човек,че търсиш красотата зад опаковката и зад маската, че те е развълнувал този почти клошар,който гали котенца и врабченца и се усмихва с песен на калинките-балеринките под дъжда.
  • Да, Виктор и поучителна песничка пее!
  • Хубав човек си срещнал!
Предложения
: ??:??