29 дек. 2008 г., 19:39

Поредица репортажи - За строителните амбиции по българските пътища… 

  Проза
655 0 6
1 мин за четене

           

 

           Поредица репортажи

           За строителните амбиции по българските пътища…


           Начало на зимния сезон. Начало и на пътно-строителни работи на възлово кръстовище в нашия град. Е, не е най-подходящо точно в този сезон да стартират грандиозни проекти с подлези, надлези… Накратко – модерни пътни съоръжения. Но нали трябва да се усвояват пари от евро-фондовете. Това дава възможност и за пренасочване на средства – по „целесъобразност…” (Управниците си знаят, няма да им е за пръв път я!) Не се предвижда пешеходна зона. Предполагам обаче, че за двете години, които трябва да са достатъчни за финал на обекта, всички да са привикнали със своите обиколни маршрути и да нямат нужда да минават през любимото кръстовище. Злостна мълва дори вече се носи – ще бъде заформено само кръгово движение (съвременно), няма да има подлези и надлези. Какво пък толкова – важното е да има движение! Стартира обектът както подобава – с медийно присъствие, шампанско, почетни гости, гръмки речи, първа копка (запечатана на фотолента за началната страница на местния вестник). Взети са мерки за пренасочване на потока от летящи коли. Своевременно са поставени многобройни пътни знаци, които така те напътстват, че се чудиш къде в крайна сметка си искал да попаднеш. Части от мантинела препречват пътя, пътни знаци забраняват движението след нея и трябва да се досетиш, че нататък има опасности. Находчиви шофьори я преместват, но заслужено попадат сред кратери от дупки и купчини от пръст, камъни и неправилни асфалтови отломки. Ако случайно си наблизо, разбираш колко богат и цветущ е българският език на псувни. Зимата е в своя разгар и макар да не ни донесе (поне засега) много сняг, все пак скова в студ природата. Замръзват и строителните дейности, празници тропат на вратите. Ами, наздраве! Да сме здрави, силни, търпеливи и да щадим нервите си.

                                                                                                                       © П.Петрова

© Павлина Петрова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Ооох, болна тема... Но,да, да сме здрави,силни и да щадим нервите си! Може би ...не толкова търпеливи. ЧНГ!
  • Да, хубаво пожелание към всички си направила в края на репортажа си. А, от мен - да си здрава, всеотдайна и да се щадиш повечко през 2009 година, обичана приятелко Павли!!!
  • Аз пък най обичам като дойде време за кметски избори. И настава една веселба от това село та до другото, почти като в твоя репортаж. И ми става едно мило, мило...
    Весело посрещане на Новата 2009 година!!!
  • А напролет като се разкаля...
    Весело посрещане на 2009-та, Павли! Щастлива и усмихната година!
  • Ох, да бяха само ремонти по пътищата... Сякаш всички търсят малко празно местенце, за да прекарат кранове, тухли, асфалт и прочее, само и само да копнат нещо... Нямам думи! Е, пожелавам успех на всички и най-вече - здрави нерви.
  • Ами, наздраве и поздравления за актуалния репортаж!
    Весели празници, Павли! И да не забравяме: важното е да има движение!
Предложения
: ??:??