20 июл. 2008 г., 16:53

Приказка за черните лясовици 

  Проза » Сказки и произведения для детей
1226 0 5
2 мин за четене


Преди много, много години всички лястовици били бели - съвсем бели били, едно черно перце нямали. И черният гарван им се присмивал: - Ха-гра! - ядосвал ги той, - какво ми се фукате, че летежът Ви е грациозен? Че се ширите в красиви апартаменти от кал? Ама сте бели, и нямате цвят - безцветни сте, и никой не ви забелязва! Истината е в контраста! Едно черно перце да Ви дам - и ще Ви се чува чуруликането! Обявявам търг за едно черно перце!
Събрал се тогава Съветът на белите лястовици.
- Много сме бели! - казали старейшините - и никой не ни забелязва!
- И така си живеем добре - защо ни е някой да ни забелязва? - казали по-младите лястовички. Те още нямали жизнен опит.
- Друго си е да те забележат! - отвърнали старейшините - като те забележат, и ти се чува чуруликането!
- И така си живеем добре - защо ни е да ни се чува чуруликането? - запитали по-младите лястовички. Те още нямали жизнен опит.
- Друго си е да ти се чува чуруликането! - отвърнали старейшините - тогава може да те поканят на турне зад граница!
- И така си живеем добре - защо ни е турне зад граница? - запитали по-младите лястовички. Те още нямали жизнен опит.
- Друго си е турне зад граница! - отвърнали старейшините - така ще се види коя бяла лястовица е най-бяла!
- Всички сме бели - как може някоя от нас да е най-бяла?! - запитали по-младите лястовички. Те още нямали жизнен опит.
- Друго си е да има най-бяла! - отвърнали старейшините - тогава ще можем да направим разпределението!
След тези думи и по-младите лястовички не се обадили повече - те вече имали жизнен опит.
И започнали разпределението.
Разпределили всичко - Зората и Небето, мушичките и червейчетата, лекия бриз привечер и поточето, където в бръснещ полет си чипкали коремчетата - всичко разпределили.
- Ами сега, когато всичко разпределихме, кой ще ни каже коя от нас е най-бяла, коя - малко по-малко най-бяла и коя - още по-малко най-бяла? - запитали по-младите лястовички. Те вече имали жизнен опит.
- Трябва ни жури! - отвърнали старейшините - с независим Председател! Нека това бъде Черният гарван!
- Да ръкопляскаме за Черния гарван! - изчуруликали по-младите лястовички. Те вече имали жизнен опит.
И кацнал при тях Черният гарван. А знае се от време оно, че Черният гарван е най-мъдрата птица.
- Ех, Вие, бели лястовички... - промълвил Черният гарван - оставихте се да Ви излъжат... Кажете сега "добре дошла" на Черната завист...
- Добре дошла, Черна завист! - изчуруликали всички лястовички. Те вече имали жизнен опит.
И оттогава всички лястовички станали черни - зачернила ги Черната завист.
Оставили си само една бяла-беличка лястовица - да им напомня за слънчевото затъмнение.
И за това, че когато се появи Черната завист, се появяват и белите думи:
- Боже! Колко мъка има на този свят, Боже!

© Александър Белчев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И за всичко е виновен "жизненият опит"...
  • Всъщност...завистта е безцветна според мен.Зад цветността на суетата.
    ____________________________________________________________
    Моите адмирации за съчинението!
  • То така става като понатрупаме жизнен опит... почва нещо да ни гризе, да ни човърка... Замислих се!... Браво от мен, много хубаво!
  • ... виждал съм бял врабец ... какво ли напомня той - не знам

    но писането ти напомня и припомня, и замисля ... доста ...
  • Белите думи от тъмни души не излизат!
    Сигурно е!
    Може би,тъжните очи е къщата им.....
Предложения
: ??:??