24 мая 2008 г., 23:48

Притча 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
983 0 6
1 мин за четене
Живеел си един дзен учител в къщичката в планината, препичал си се на слънце и пет пари не давал... Веднъж при него отишъл някакъв си търсещ духовното и започнал да му досажда:
- Казаха ми, че ти си велик дзен учител. Искам да ти задам няколко въпроса.
- Питай - отвърнал учителят - но не са те осведомили правилно. Аз не съм никакъв велик учител...
- Е как така... - сконфузено измрънкал търсещият - Много хора ми го казаха това... Пък и защо в такъв случай живееш в това пусто място като отшелник?
- Ами, защото така ми харесва... Пък и риболовът тук е супер - отвърнал усмихнат учителят.
- Добре де... Ама аз все пак да те питам... Изчел съм стотици книги за религиите, философските системи и прочее, а никъде не можах да намеря отговорите, които търся. Навсякъде твърдят различни неща и си противоречат взаимно. Пък аз търся Истината... Какво трябва да направя?
- Нищо - отвърнал учителят.
- Ама защо... Аз имам едни познати - по цял ден четат книги за висшите светове, за фините материи и са толкова духовно извисени... Каквото и да ги питаш, винаги имат готов отговор. Не се ли постига по този начин Истината?
- Може и така... Ама ще отнеме повече време.
- Ами в такъв случай какво да правя аз, за да стана духовно извисен? - вече съвсем объркан попитал търсещият.
- Абе я зарежи тези глупости и ела да ударим по едно саке, пък после може и да отидем за риба - отвърнал учителят.

:p

© Йордан Илиев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??