13 мар. 2024 г., 22:41  

Путин с примка на шията 

  Проза
224 7 6
1 мин за четене

Да направим един бегъл анализ на събитията свързани с Украйна. Той ще ни разясни, без съмнение, същината на нещата. А тя е следната. След като успешно анексира Крим, Путин реши, че това е начинът да развърже възела на Гордий. А този възел се нарича Украйна. Без съмнение Запада се готвеше да превърне Украйна в удобен плацдарм срещу Русия. Това щеше да бъде постигнато, когато Украйна стане член на НАТО. Именно по тази причина Путин отчаяно поиска от Запада Украйна да остане демилитаризирана зона, но му бе отговорено, че Украйна е суверенна държава и само тя може да решава подобен въпрос. Това принуди Путин и руският военопромишлен комплекс да отидат на военна авантюра. Подлъган от некадърните си военни, че в рамките на няколко денонощия ще завладее Украйна, Путин се хвана сам в капана и нахлу в Украйна с демагогски фрази за денацификация. Това бяха Путинови бръщолевеници, защото Владимир Владимирович впоследствие се самоопроверга, като в едно интервю призна, че се чувства като Петър Първи и ще действа така, че Русия да си върне територии, които някога са били част от нея. Но силите на Путин не достигнаха, за да завладее дори Киев. Все пак той анексира територии от Украйна, приблизително една пета от площта й. Голямата грешка на Путин беше, че той не предвиди, че Финландия и Швеция ще влязат в НАТО. Сега огромната граница между Финландия и Русия представлява много по-голяма опасност за Русия отколкото беше Украйна. Но връщане назад няма. Каквото и да прави оттук нататък Путин, той получи, казано на шахматен език, стратегически загубена партия. Дори и да задържи анексираните територии, те няма да му носят нищо хубаво, защото в тях ще има партизанско движение. Образно казано Путин попадна в истинско тресавище и времето работи срещу него. А това крие рискове за целия свят, защото в отчаянието си може да прибегне и до ядрено оръжие.

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Страх ме е да напиша коментар. Защо ли? Всеки има определено мнение за войната.,, Идейте и целите за справедливост, Двуяки са, остават в безкрайна мълчаливост,,
  • Войната в Украйна е истинска трагедия, както и изключително нелепа ситуация в 21 век. Несъмнено Путин беше провокиран, тъй-като тези, които го направиха много добре знаеха къде са червените му линии и какво рискуват да се случи. Защото от един добре обучен убиец на такава позиция не би могло да се очаква пацифизъм. Въпросът е какво са очаквали кукловодите да постигнат с тези си действия, защото в момента нито една страна не печели. А рискът от ядрена война е значителен. Дали наистина са вярвали, че ще оцелеят в луксозните си бункери, оттървавайки се от три четвърти от човешкото население по този бърз начин? Или в случая нито на едните, нито на другите не им достига сиво
    вещество, за да управляват ефективно огромните си ядрени арсенали?
  • Мисана, тук категорично не съм съгласна с теб. Анализът ти куца и с двата крака.
    Умозаключенията ти са по-скоро емоционални, отколкото исторически, фактически и логически обосновани.
    Всеки се е вперил в Украйна и не забелязва какви ги вършат фокусниците. Елементарна класика в жанра.
    Извинявай, знаеш, че те ценя, но тук не си се постарал дори никак.
    Предпорагам, че си искал провокация и интересни коментари.
    Мисля, че не се е получило...
  • Отличава ли се В.В.П. от останалите руски и съветски ръководители на Руската Империя,СССР и днешната Руска Федерация?Безспорно е, че Владимир Путин е отличен играч на военнополитически покер:умее хладнокръвно да блъфира,макар,че едва ли ще реши да воюва срещу НАТО и още общо около седемдесет държави, които осъждат агресията и помагат на Украйна.
    Според мен никой няма намерение да се самоубива в случай на използване на тактически компоненти на Оръжия за масово унищожение.
    Но не бива да забравяме,че както Руската Федерация,така също и другите Велики сили притежават неутронно оръжие!При неутронното оръжие, което убива всички биологични видове:земята,въздуха и материалната база остават непокътнати.
  • Не е за вярване колко и какви хора умират. За Тува и Дагестан това направо си е геницид. Впрочем и за Украйна! За нищо!
  • Хубав анализ на събитията ни поднасяш, Младен! Дано преди да се реши на ядрен удар, да му види някой сметката!
Предложения
: ??:??