25 сент. 2018 г., 09:47

Пътуване 

  Проза » Рассказы
494 2 9
2 мин за четене

Плевен. Гарата. Бюфетът. Обява: „Търсим майстор на закуски“. Казвам, вземайки сандвич: „Наполовина мога да помогна. Майстор съм, но не на закуски“. Жената въздиша: „От година нямаме майстор, само сандвичи правим“…

Не е на добре в България да няма баничари…

Не е…

хххх

Във влака. Качвам се в Плевен. Втори вагон, 46 място. Пред мен жена. Която пита на входа на купето за 47 място. Вътре са три… момичета – нейде около трийсетте. По-скоро зад тях, ама нали...

Казват й – „Няма такова място“. Макар табелката да се вижда отдалеч…

Обаждам се учтиво: „В тоя влак всички билети са с места. Така че – моля, освободете 47…“

Надигат се с мърморене. Не разбирам. Билети имат, места имат, но ги домързяло да отидат до тях. А влакът е с три второкласни вагона и един първокласен всичко…

Две жени – не от компанията, стават и тръгват, втренчени в билетите си. Трите моми седят, едната казва: „Е, сега има много хора, ще станем като тръгне…“

Усещам, че се ядосвам…

„И ние ще ви стоим диван чапраз? Давай!“

Стават. Добавям: „И си приберете чашките от кафе, слуги тука няма…“

Навън едната мърмори: „Тия провинциалисти невъзпитани…“

Тук вече изригвам: „Абе, простакеси нагли! Дразни ли ви, че хората спазват правилата? Ега ти селяндурките от жълтите павета…“

Изнасят се тихичко. Както викаме ние – невъзпитаните провинциалисти: като пръдня из гащи…

хххх

В купето са двама младежи. 22 – 25 годишни. В дънки до под коленете, бели фланелки с някакви реклами, остригани. Разговарят помежду си – на висок стил, с много чуждици. И мятат по някое око – да видят колко сме впечатлени.

Четат една книга, препредавайки си я. „Богат татко, беден татко“. От типа женски поучения в стил „Учи се как се сАди пиперо“…

Модерни джендър хлапета…

хххх

В коридора звучи гръмкият глас на младо полицайче, придружаващо влака. Бъбри си с някаква срещната позната. Разправя й как добре му вървяла работата…

„Не ми трябва да се издигам. За какво ми е да отговарям за 200 – 300 – 1 000 човека? Сега отговарям само за себе си и колегата…“

Наполеон ли беше казал, че всеки войник носи в раницата си маршалския жезъл… А младите полицаи май нямат раници…

 

 

 

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Мариана!
  • Благодаря, Светулке!
    Ами... Не съм винивен. Виждам, пиша. Утре ще разнообразя малко...
  • Пак наболели теми, да му се доплаче на човек.На нормалния де.
  • Благодаря, Лиа!
  • Отново картини с думи от реалността. Но такъв е този живот. Хареса ми като картинни откъси е. Поздрави!
  • Благодаря, Лина, Дарина, Стойчо!
    Пътуване, вглеждане, изводи. Това е...
  • И каква е причината. В началото завоевателите разменяха дрънкулки за злато и скъпоценни камъни и така постепенно истинските ценности бяха заменени с фалшиви. Кои са завоевателите ли? Отговорът на този въпрос би променил нещата, но за съжаление и него са го подменили с неверни отговори
  • Интересни наблюдения! Това което е в Плевен е и у нас.Пътуваща посредственост,немара към общоприетите норми на поведение,опити за фрапантна изява,липса на уважение и още много упреци може да добавя...Но кой ни е виновен?! Младата генерация е нахъсана и търси форма на протест.Че до сега, какво са научили от заобикалящата ги действителност: богатите са свирепи и алчни, убиват, крадат,прелюбодействат,укриват доходи и не плащат данъци,купуват си спокойствие и лукс,абе купуват наред! И когато искаш да живееш нормално,ти вече в очите на другите си луд и некадърен.Темата е вечна.Старите поколения се възмущават, младостта ги презира.
    Поздравления за написаното от теб, Георги!
  • Почерпих душата си с твоята проза. Майстор си!
Предложения
: ??:??