24 июн. 2021 г., 22:21

Раздяла 

  Проза » Рассказы
935 6 13
2 мин за четене

       (опит за къс разказ с трима участника и много суха статистика) 

 

 

       Понякога се питам доколко сам се осакатих - "В името на народа". Но тъй и не мога да отмеря. 

       Друг ще се произнася по това, инстанцията му е къде по-висока от моята. 

       Дотогава, докато съм тук още, стремя се да бъда справедлив. И законосъобразен. 

       Не е лесно. Море от лица. Съдби. Жалби. Казуси. 

       И аз, качен на подиума. На тежкото кресло, с последната дума. Старая се да остана човек, макар да се налага да гледам отвисоко човеците, да ги съдя, поправям и поучавам. 

       Ден за разводи. Цялото ми заседание се състои от двадесет и две дела, все бракоразводни. Залата - чистилище. По-лошо, крематориум за бели мечти. 

       Към средата сме. Мъжът и жената пред мен също са на средна възраст. Много дистанцирани един към друг, във въздуха е увиснала тягостна хладина.

       Децата са отраснали и напуснали гнездото. Вещите са поделени и разпределени. Остава да утвърдя съгласието им да разтурят дом и семейство. Питам ги дали са непоколебими и разбират ли последствията. 

       Непоколебими са. 

       Разбират. 

       Край! Всичко вече е изречено, написано в протокола, неоттегляемо.

       И тогава...

       Внезапно тя го приближава, прегръща го нежно и го милва по косата. Целува го и прошепва: 

       - Благодаря ти за всичко!

       И си излиза. Стъпва тихо като сърна. Женствено, красиво, безкрайно уморено. 

       Той стои поразен, дълго гледа след нея. После обръща поглед нагоре към моя светлост, сякаш да подири, да измоли помощ от Бога. Но намира само мен. Очите му плуват в сълзи. 

       И не само неговите. Тази висока катедра не може да ти забрани да останеш съпричастен. 

       Гледам занемял отгоре, от своя амвон. Питам се какво да сторя, как да помогна?

       Не знам. Черната ми тога дава власт само да разделям хора, не да ги събирам. 

       Няма време. Влизат следващите. 

 

 

       (на М.М. - моите искрени благодарности и уважение) 

 

© Дон Бъч-Странски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря на всички ви, нови, стари и още по-стари приятели!
  • Мисля, че в повечето случаи развода е болка, а не радост. Болка, не че се разделяш с някого,а че не си успял да съхраниш брака си. Много добре си го представил!
  • Хубав разказ!
  • Поздравления!
  • Радвам се, че се появяваш и с кратък разказ, Дон Бъм. Съдържателен и въздействащ е. Не ми се мисли как се работи подобно нещо, но очевидно не е минала шкурката, за да изтрие чувството ти за неписаната законност и човещина. Което само по себе си е - победа. Но не дойдох за това да те поздравявам, макар че такива времена настанаха.
    Поздравления за хубавия и чувствителен разказ!
  • Поздравления!
  • Успял си за две минути четене, да представиш история и да усетя емоция. Статистиката може да е безпристрастна, но нашата чувствителност по темата, прави разказа ти някак личен и трогателен. Доста път си извървял от онова пиколо 😊
  • Странно нещо е това човека, като пречупиш нещо през "призмата" му, не знаеш в какви невероятни посоки ще поеме това нещо, пък ако ще омраза да е или любов. Затова са интересни хората.
    Май ти се е получил опита за къс разказ
  • Прав си Зиги, изгубили се говоренето ,общуването, другото губи светлина! "В началото бе словото" не храната и кревата! Поздравления Дон Бъч
  • И на мен много ми хареса разказа! Сетих се за нещо, рядко срещано по отношение на развода — разведени, двамата след време възобновяват приятелски взаимоотношения. Мои приятели са. Наскоро жената ми каза нещо такова “Когато си делял храна и постеля с някого толкова дълги години, е повече от редно да можете да си говорите” — бях удивен! Но пък, за първи път виждам. И те наистина си говорят и се смеят, заедно на маса с всички нас…
    А иначе, да, повечето случаи не са такива. Страхотен разказ, който ме замисли, и то не само за това! Браво!!
  • Много ми хареса. Човекът, погледнат от различни ъгли. И как трябва да подходи, при условие, че нищо човешко не му е чуждо! Сигурна съм, че в такива моменти душата му виси на върха на чукчето!
    Поздравявам те, Дон Бъч!👍
  • Така е,... черната тога и чукчето, разделят хората,...и не са подвластни на емоциите
  • Нито е лесно, нито пък весело да съдиш по засукани дела,т.е.,когато са налице бракоразводни казуси...
Предложения
: ??:??