6 апр. 2014 г., 18:58

Разминаване 

  Проза » Рассказы
554 0 12
2 мин за четене

РАЗМИНАВАНЕ

 

   Вече не знам дали им е хубавото, или най-лошото на панелките, че всичко се чува. Навярно нарочно така са проектирани тези рожби на „развития социализъм”, но вчера се убедих, че може и да е за добро.

  Нали знаете онова място зад пощенските кутии на входа, където като се скатаеш, чуваш какво си говорят насядалите клюкарки на пейките отпред? Аз този път, не нарочно, щото си търсех в купчината от писма еднопосочната си кореспонденция с топлофикацията. И тогава дочух познатия фалцет на Дешка, която от младини всички наричат Дашната:

- Добре де, 30-етина и кусур години го заглеждаш, в една махла с него живееш и един нишан като хората да не му дадеш?

- Давала съм му, ма сестро – пак познат глас – давала съм му и даже грозде от бащиното ми лозе и издънки от розовото ми мушкато съм му носела – вече разпознах кротката ми съседка Добринка.

- Той, да знаеш, не е някой залюпен и навремето подир полата ми се мъкнеше, ама нали е нискостеблен, аз тъй и не му дадох. Ама ти, като му ходиш на крака, що не вземеш тъй малко да са понаправиш?

- Правих са, Дешке: Джулито, племенницата ми, с „Ревлон” ме нагримира и от парфюма си ми сложи, една педя полата си подкъсих и цепка отстрани ù направих, повдигнат сутиен си сложих, ама той, дали защото е с диоптри, не би и не щя!

- Не си го усетила, мила, не си! Аз кога мина покрай него, той уж в земята гледа, ама като го подмина и са наведа, тъй уж за нещо си, вторачил са отзаде ми, та комбалите ще му изхвръкнат.

На туй място последва кратка пауза, през която се запитах, „кой ли ще е той амсалак, дето такваз хрисима женица кат Добринка без внимание остая” и пак нададох меко ухо. Оказа се излишно, щото двете ми съседки станаха от пейката и се отдалечиха.

Леко разочарован излязох от прикритието си и се отправих към зеленчуковия за три картофа, глава лук и един патладжан, ергенска яхнийка да си спретна. Току пред входа на магазина едва не се сблъсках със субектите на моето незадоволено любопитство. Кимнах им с глава и влязох вътре, когато през затварящата се зад гърба ми врата, дочух:

- На, видя ли ма, Дешке, пак в твойта пазва гледаше!

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??