5 янв. 2011 г., 21:12

Размисли за православието 

  Проза » Другие
749 0 0
4 мин за четене

Право-славието е всекидневна битка – поражения и победи, от която излизаме със струпеи на колената от молитви, с изплакани очи от покаяние, но с окъпана душа.

 

Право-славието е безкрайно покаяние и преживяна изповед.

 

Право-славието е подвиг, последно усилие по пътя към Царството Божие.

 

Право-славието е откровение – Божие и човешко.

 

Право-славието е звезда-водителка в мрака и облак - предпазващ от знойния пек в пустинята на живота.

 

Право-славието е тясната врата и стесненият път, който води в живот. Този път малцина намират, защото православието е кръстоносене.

 

Право-славието е кръщение в смъртта на Христос и възкресение във възкресението на Христос.

 

Право-славието е ежедневно умиране за себе си и раждане за ближния.

 

Право-славието е обръщане на другата буза за удар.

 

Право-славието е да скърбиш или да се радваш с другия до теб.

 

Православието е себежертва.

 

Право-славието е да споделиш последния си залък с този, който няма.

 

Право-славието е да си дадеш и горната дреха, когато ти поискат ризата.

 

Право-славието е ослепяване за света и оглушаване за гласа на суетата.

 

Право-славието е безмълвие.

 

Право-славието е съзерцание.

 

Право-славието е нестяжение.

 

Право-славието е душата на Господнята невеста.

.

Право-славие е да искаш да остарееш с Господа.

 

Право-славието е обет за вярност към Бога.

 

Право-славието е вяра.

 

Право-славието е любов – към Бога, Отечеството и ближните.

 

Право-славието е упование в Господа.

 

Право-славието е милост и дела на вярата.

 

Право-славието е кръвта на Христовата църква, пролята в годините на гонения.

 

Право-славието е песента на славея, видял страстите Христови.

 

Право-славието е покаянието на разбойника, стоящ отдясно на Христовото разпятие.

 

Право-славието е света евхаристия, установена на Тайната вечеря с дарове взети от Витлеемските ясли и Голготският кръст.

 

Право-славието е кандилото на душата, което слагат на светилника да свети на всички.

 

Право-славието е светлината на света. (Мат. 5:14)

 

Право-славието е солта на земята.

 

Право-славието е добрата почва, в която семето на Сеячът дава плод: едно сто, друго шейсет, а друго трийсет.

 

Право-славието е добрият плод на дървото на живота.

 

Право-славието е вечен живот.

 

Право-славието е гласът на викащия в пустинята: “Пригответе пътя на Господа, прави правете пътеките Му”. (Ев. сп. Мат. 3:3)

 

Право-славието е възгласът на свещеника “Вонмем”.

 

Право-славието е Планината на преображението.

 

Право-славието е еклисия, водеща началото си от Светата Троица.

 

Право-славието е Света Литургия започнала на Петдесетница и продължаваща в Царството Божие пред небесния Божи трон.

 

Право-славието е “Господи к Тебе возвах”, което трепти във всяко утро.

 

Право-славието е в капчиците роса, с които стенещата природа се окъпва в очакване на Господа.

 

Право-славието е в диханието на световния океан, чиито вълни целуват пясъка на брега, защото Господ го е поставил за граница.

 

Право-славието е в полета на орела, разперил широко криле над света.

 

Право-славието е в гласа на бурята и гръмотевиците.

 

Право-славието е в нежния полъх на ветреца, шепота на листата и ритъма на дъждовните капки.

 

Право-славието е в стремежа на семето да пробие прегръдката на земята с крехкото си стъбълце, устремено към небето.

 

Право-славието е в дъгата, появяваща се в окъпания въздух, която никога не можеш да достигнеш.

 

Право-славието е в плача на идещия на бял свят нов човек.

 

Право-славието e в усмивката и безпомощността на бебето.

 

Право-славието е в протегнатите ръчички на прохождащото дете към родителя.

 

Право-славието е в шума от уморените ти стъпки, когато вечер се прибираш у дома, а не другаде, за да застанеш пред Бога и иконите.

 

Право-славието е в благостта, струяща от ликовете на светците.

 

Право-славието е в песента на камбаната, която те вика в Божия дом.

 

Право-славие е да отидеш в неделя в Храма Господен и да принесеш Богу сърцето си на олтара в жертва жива и света.

 

Право-славие е да се опазиш в този разнолик езически свят православен. И ако все пак не успееш, православие е да се завърнеш като блудния син, прахосал себе си по неправославни химери, в дома на Отца.

 

 

 

 

 

© Иванка Шошева Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??