6 мая 2014 г., 22:04

Рефинансиране на промитите мозъци 

  Проза » Другие
729 0 0
4 мин за четене

Странни мисловни конструкции, интуитивно разбрани, сънувани, целенасочено търсени...
  Какъв е смисълът на живота? В превратното време много религиозни учения, философски възгледи, откровения, видови и расови доктрини са преминали в човешката еволюция, позабравен мистицизъм, езическо преклонение...
Днес битието е сведено до „вместване в стадото”, по-добро образование, за по-добър пост, политическо влияние, икономическо надмогване,  бърз живот „на кредит”. Заем за покупка на вещи, коли, технически играчки. Глобализиране на социалните контакти, десоциализиране, техническа поддръжка, вечна задлъжнялост към банковите институции. Технически любови, комерсиални изяви, затъпяващи мода и реклами. Войни и военни противопоставяния, разбира се финансирани от международни консорциуми и банкови обединения, кредити и за двете страни, политиканстване на пазарен принцип -„кой даде повече”. След това събиране на дългове, лихви, нов кръг в международното финансиране на фалирали държави. Парадният социализъм – ГДР, люлката на европейската демокрация -Гърция. Държавният дълг на САЩ.
  Финансирането на болшевиките в Русия. По време на втората световна война американската помощ за СССР. Същата ръка, издигнала Хитлер, да противостои на социализма, работническите движения, военолюбива доктрина, расова чистка, „хилядолетна” арийска, мистична власт...
Европейските ценности, които са приети по подразбиране, неопределени и неопределими. Демократичните реалности на „парадната демокрация”. Еднаквите новини, старите муцуни на коментарните рубрики... Великите водещи и повтаряеми продуценти, съчетали ексцентричността  на „Денди” и комерсиализма на „Слави”.
  Във времевия диапазон интуицията, дори, сетивно или мисловно, извела обобщените характеристики, да следва с няколко години събитията, те са истина в повтаряемия сценарий на прехода. Или преходите. Украинският сценарий безлико ми напомня един румънски, после един български. Разноликото е в броя на участниците,  мащабите, но те са зависими от нациите. Долу-горе, добри и лоши, завръщането на прегрешили премиери, с неустановени вини, имотни грабежи, палежи, убити и ранени. Европейски санкции, международно фондово финансиране на лихвите, премахване на местното, държавен отказ и чужд диктат.
  Впечатли ме изказването на една жена, от другата страна на барикадата. Какво искат европейците – пазар и печалби, собственост. Не искат украинска промишленост, наука, институти, не искат самолетостроене, да не говорим за оръжейна индустрия. Манипулативно финансиране и неопределени свобода и ценности.
  Финансовата изгода и неизгода – Русия или МВФ?! Армията и полицията, неминуемо търпящи отричането и не след дълго - реформи и реорганизации до разпад. Воюваща опозиция, или по-точно опозиции, разбира се финансирана отвън, инфлация и неминуемо следващата я рецесия.
  Защо нациите не знаят за историята си, има моменти, потънали в забвение, има истини, за които не се говори, има периоди, тотално официализирани. Защо немците не знаят за мистицизма и тайните си общества, защо не знаят за техническите постижения до Втората световна война? Защо в България и при демокрацията не се говори и пише за Николай Райнов. Опитайте се да прочетете философията му! Защо са забравени Смирненски, Вапцаров, Гео Милев? Също поети, символисти, мислители като Петър Берон, Петър Дънов? Забележете, че това изброяване е само за българи. Научните разработки и постижения на Тесла – от 30-те години до смъртта му? Моля, това е Америка. Също и секретните 29-ки за НЛО, извънземните посещения – от петдесетте години до днес? Операциите при военните действия в Иран, в Залива, използваните психотронни и други оръжия? Инфраниските и честотни влияния, използувани от Америка и Русия, още по времето на СССР.

  Финансирането на военните действия и противопоставянето в света е поне от няколко страни. Финансирането на следвоенното е също от няколко страни. Репарациите и дълговете се събират след това безкрай, процесът на рефинансиране на дългове и лихви е вечна зависимост.

Какъв е смисълът на живота? Дали само ядене, спане, секс? Дали потребление и власт. В края на живота не ще отнесем материални придобивки. Как сме живяли, хармонията на единицата, освободена от затъпяващата реалност, част от космичния ред. Природната хармония, частица от всемирната съдба. В съзвучието на звука, трептене, бягаща светлина, доброта и доброправене!
  Дали банките съзнават за „сърдитите си клиенти”. Дали въобще там виждат хората. Какво от това, че един човек е протестирал? В едно със сводката за руска намеса в Крим, върви и лъскавото преминаване по червения килим, дъждовни проблеми и мислова профанация, преповторена масово от всички агенции и информационни емисии... по света.
  Хаотично, сетивно, мисловно откъсване от повторението, от единната тъпота, моден стил, хоров демократичен вопъл. Щом всички възхваляват свободни ценности, предполагаема свобода, ляво-дясно се разми, няма глобално противопоставяне, оруелски ти лепват бар-кода и с магнитния носител по живо-по здраво откретваш от банковия заем, през вечния недоимък, до края на земното финансиране...
  Отдавна с телевизията се гледаме „под вежди”. Финансово невъзможно с модата. Здравно безсилни с финансирането на човешкия живот, с мирното съществуване „на ръба”. Изкарването на месеца, последната утеха на страдащия ближен и невъзможност да платя здравно-работния процес и дневното съществуване...
  Не пророкувам „поправяне на недъзите”, не ще премислим и ново учение, нито ще достигнем земния рай. Вещая промисъл, откъсване от „овчата пътека”, критичен поглед към еднаквите новинарски емисии, опит да се освободим от „дебитната карта”, кредит на доверие, дружелюбие и ведра усмивка...
  Беше сън. Спомням си го. Ясно съзнание за истинност. Дори след време, дори сетивно-подсъзнателно, докосване до истината. Малък досег, разбиране, „златната среда”, „силициева плака”, „хиляди въздишки”, „песен на смъртните”. Чувства и емоция, мигновена, споделена въздишка, премислена строфа...
  Интуитивно обозрение... на размисъла за рефинансирането.

02.2014

© Валери Качов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??