6 апр. 2023 г., 10:22

Революционна любовна еволюция 

  Проза » Рассказы, Фантастика и фэнтези
423 1 2
3 мин за четене

От многото пасажери в космическия кораб, носещ заселническата експедиция за Джуджерия, само Сами Сам беше стъпвал на новооткритата планета. Един от първопроходниците в прочутата Екстрена експедиция, изкарал няколко земни месеца там, спечелил почитта на местните, завърнал се на Земята със случайно минаващия покрай планетата кораб и почти веднага пожелал да се включи в пионерската група заселници.

Затова и първата вечер в бара го начоколиха новобранците. Естествено, с подходящи за опитен заселник въпроси.

Сами Сам отпи от чашата си почти цялото количество пламтяща напитка и започна очакния от него разказ:

-     Кацнахме късно вечерта. Което означава, че чакахме близо три нашенски дни до утрото. Опитвахме се да огледаме околността, да разберем има ли живот, какви са растенията, пък и разумни същества дали живеят… Тъмно и тихо… Само няколко костенурки минаха покрай кораба ни, но заобиколиха полето, където бяхме кацнали.

-     На сутринта всички се налепихме по илюминаторите. Не само според правилника, а и от любопитство.

Дървета, трева – като че бяхме на нашата планета. И много костенурки…

Особени костенурки. В коруби, с почти змийски глави и… Прави! На задните крака, с предните леко разперени встрани. И с пръсти на тях.

Оказа се, че тамошните интелигентни същества са произлезли от костенурките – след дълга и сложна еволюция.

Още по-смайващо беше, че сред тях нямаше деление на мъжки и женски. Еднакви! Абсолютно еднакви. Нямаше и дележ по възрастта – никакви деца…

Смаяхме се, когато един костенурко пожела да ни покаже как се размножават. Позакрихме срамежливо очи,но се оказа, че няма защо. Просто костенуркото се загледа в друг, двамата потрепериха в унисон и…

Всеки от тях се раздели на две…

Просто като че отначало пунктир мина вертикално през тях, сетне двете части се разделиха, от корубите излязоха леви и десни ръце и крака – и ето ти вместо двама костенурковци, четирима…

Оказа се, че вече са семейство. И ще живеят заедно… Защото костенурковците не се делят ей така – за кеф, а само, когато са открили друг костенурко – привличащ ги, дотолкова, че пожелават да заприличат на него. В два екземпляра… Абе, тамошни възгледи и страсти. Подражанието като любов…

Тук Сами Сам погледна очакващо празната си чаша. Барманът я напълни по знак от един от пионерите. И Сами заразказва за бита, културата, взаимоотношенията на костенурковците..

А скоро кацнаха на Джуджерия. Две слънца, синьо небе, зелена растителност…

И хора… Много хора. Наистина – дребни, слабички, но хора. Два крака, две ръце, глава с почти разумен поглед…

Сами Сам се опита да разговаря с един от тях. Оказа се, че се разбират. Повече от три часа разговаряха, кимайки си разбиращо се, понякога помагайки си с ръце.

Оказа се, че еволюцията се е революционизирала.

Костенурковците били горди, в известен смисъл даже самовлюбени, но… Този път видели същества, които били на по-високо ниво – по форма, по интелект, по умения.

Затова започнали да се делят не като костенурковци, а като пришълците. Семействата отначало били двучленни – нито един човек не пожелал да се събере с харесалия го костенурко. Само че природата не е единствено с чувство за хумор, но си и знае работата. И костенурковците започнали сложна трансформация. Отначало делене на две, после още на две. И така им харесало, че скоро милиарди малки и слаби съществ а изпълнили планетата.

Та се наложило земните космически организации да изпратят всичките си кораби и…

Сега целият Десен галактически ръкав е заселен от бивши костенурковци. Вече подготвят експедиции към Левия ръкав, а в близко бъдеще планират да посетят любимата им митологична Земя…

А може и да останат…

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??