Мога. Какво значение има накъде съм тръгнала. Нагънатата ивица на хоризонта се губи в мъгла. Тази сутрин осъмнах с розово небе. Странно е, защото прозорецът ми гледа на запад. Някакво разместване през фокуса на Божия промисъл. И игра на дифракции, дифузии, дисперсии ли, не знам. Разсейване на светлината. Сложни за ума ми неща.
Снимах ги, разбира се. С разфокусираната като късогледите ми очи камера на телефона. Ще си се гледаме после с камерата – очи в очи, само аз и тя. Никой друг няма да види това вълшебство, доказателство за неизменното Божие присъствие. Представление само за един зрител, продължило няколко минути. Подарък и знак: Аз съм тук. Вярвай.
Вярвам. Дори без тези невероятни Спектакли, на които съм свидетел всеки ден. Виждали ли сте някога облаци с една и съща форма в различен ден? В различен час, минута, секунда? Не. Можеш да наблюдаваш небето с месеци, но то никога не е едно и също. Така е и с живота ни. Никога не сме същите. Минаваме през милиони подобни, но самостоятелни "аз", които траят секунди и дори по-малко. И няма път назад. Дори и да се върнеш на място, където си бил преди, времето вече е друго. Хората са други. Ти си друг – пораснал, остарял, за добро или лошо – променен. Ако отиваш назад в "къде", в "кога" неизменно се придвижваш напред. Това е единствената възможна посока в неделимия пространствено-временен континуум. Връщането е илюзия. Затова няма значение накъде вървим, важно е движението. И тези наши милиони "аз", застинали в своите секунди. В своите паралелни светове, както ги описва Клифърд Саймък. Нашите милиони "аз", замръзнали във вечността на Пътя. Отговорни сме пред тях. Защото не е важна посоката, в която вървим, а делата, които вършим, вървейки.
Тази сутрин, гледайки розовите облаци на запад, прекрачих в нов свят. И както всяка сутрин, имам предчуствие за необикновено приключение. Ας πάμε!*
10.11.2019
*Ας πάμε! /гр./ - да вървим
https://www.youtube.com/watch?v=po7Ulr-pvVI
© Мария Димитрова Все права защищены