3 мая 2019 г., 11:47

Щраусовата страна 

  Проза » Юмористическая, Другие
837 6 11
2 мин за четене

 

     Първо, искам да поясня, че не става въпрос за някоя африканска страна или Австралия. Нито пък за Австрия с валсовете на Йохан Щраус!

     В дивата природа на нашата България няма щрауси, поне не сега! Да, птици няма, но има хора-щрауси, по-скоро повечето хора ужасно напомнят в поведението си на щрауси! А уж трябва да сме лъвове!

     И стигаме до дилемата, подобна на тази за кокошката и яйцето! Ние ли приличаме на тях или те на нас? Като се замисля и ние сме древни, ама само от около 7 хиляди години и нещо! А щраусите са преки потомци на динозаврите и съществуват от 7 милиона години! Значи, по-скоро ние приличаме на  тях!     

     Странни птици са българите! Вървим по градове и села (колкото са останали живи) и виждаме – щрауси, щрауси…заровили глава в пясъка и нито виждат, нито чуват безобразията, нито протестират! Неми са като щраусите! Имали силно чувство за самосъхранение!

     И сред управляващите има много щрауси – с глава в пясъка, с някой друг орган от тялото си ни разправят колко добре живеем,  как в България било всичко наред и все по-добре ставало!

     Други наши щрауси толкова дълго са си пълнили гушката, че тя станала дълга-дълга…И гледат само отгоре, надолу не виждат, съвсем спокойно ни стъпват по главите, смазват ни и ни отминават. И понеже все им се вижда малко излапаното, лакомите им очи са станали по-големи от мозъка, също както при щраусите! Женските щрауси пък са известни с това, че налитат на лъскавите предмети! Затова нашите женски щрауси налитат на лъскавите европейски ергени. И спазват принципа на стрина Злата от „Криворазбраната цивилизация“ – „Ти, мама, си гледай циливилизацията!“ И после изпращаме някакви щрауски Мария Габриел и Ева Майдел да защитават българските интереси и да живеят не нашия живот, ами „живот като в журнал“! Да станат милионери за един мандат! Обаче искат и още, и още! Ненаситни щрауси!

     А уж трябваше да сме лъвове! Лъвът остана май само на герба! Пък ние така сме зациклили, че нищо чудно с Щраусова валсова стъпка да отлетим в небитието!

     Щрауси, щрауси, ама ако си извадим главите от пясъка…щото те дюните вече ги унищожиха! Застроиха ги, регистрираха ги като ниви и т.н. И така, щом щраусите си извадят главите от пясъка и се ядосат, нападат и ритат! Ама ритат със сила на удара един тон! Тежко им и горко на изританите! Като ги изритаме и управляващи, и съд, и прокуратура, и ояли се ВИП „граждани“, далече, далече, та чак…в едно специално за тях заведение на топло! Защото щраусите трябва да живеят на топло!

© Елка Тодорова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ви, Руми, Дон Бъч и Гавраил! Радвам се на коментарите ви и ви желая вдъхновение и дързост!
  • Ели, направо ме смая с точноста на описанията които си отразила тук! Сърдечно те поздравявам!
  • Елка,оказва се че и щраусите ,каквото и да говорим за тях могат да си търсят правата.Вече не съжалявам че някоя и друга дюня ги няма!
  • Точно така! Остро и фейлетонно! Текстът заслужава похвали, но такива се следват и на коментиралите - много смислени и радващи отгласи. Поздрави и... наистина смелост!
  • Скъпи приятели, Краси, Василке, Марко, Петя, Марияна и Младене, благодаря за точните коментари! Много е тъжно, но е истина! Да се надяваме, че лъвът в нас ще се събуди! Благодаря и на всички, поставили текста в "Любими"! Поздрави и...смелост!
  • Камилската птица ляга на земята и поставя глава на пясъка, за да се слее с него при опасност. Но задницата й си остава напълно разпознаваема. Природата е помислила за всичко и за всеки... Елка, докосна ме чувството, което си вложила! Повече ми е реалистичен, отколкото хумористичен текста.
    "В тъги, в неволи, младост минува,
    кръвта се ядно в жили вълнува,
    погледът мрачен, умът не види
    добро ли, зло ли насреща иде...
    На душа лежат спомени тежки,
    злобна ги памет често повтаря,
    в гърди ни любов, ни капка вяра,
    нито надежда от сън мъртвешки
    да можеш свестен човек събуди!..."
    Х. Ботев, "Борба"
  • Да, щрауси сме. Гледам ги всеки ден и не мога да се примеря, каква е тази тъпотия! Ни вопъл, ни стон, стоят и чакат края си, вместо да изреват с все сила. Страх, бездушие, вони.
  • Каква европейска солидарност проявиха българските и румънските евродепутати като гласуваха против кандидатурата на румънката Кьовеши за европрокурор! Единствено и само те не желаят да бъдат съдени от Кьовеши!
    Това също е щраусова реакция!😉
  • Ех, приятели ! Какво виждам от аз другата стана на океана. Едни крадци викат на други крадци :" Дръжте крадците". Ако замените едните крадци с другите крадци дали вторите ще спрат да крадат ? Крало се е, краде се и пак ще се краде. И тук е така.
    Само ви настройват баща срещу син, брат срещу брата за да водите техните войни.
    Това е мое мнение. Много е възможно и да греша.
  • Злободневие...Харесах!
  • Мечтая за това време, когато "щраусите" ще наритат управляващите. Но мисля, че няма да го доживея, защото няма да останат достатъчно щрауси, поради масовата им емиграция. Изключително точно сравнение правите, Елка. Наистина българите са сравними с щрауси. Вярно - по-тумбести и късокраки, но в поведението си - щрауси. И с тези щрауси нищо хубаво не ни чака. Поздравление за неочакваното сравнение и за отлично написания текст!
Предложения
: ??:??