Произведението не подходит для лиц моложе 18 лет.
Почувства се като слънчоглед в мъгла.
Току-що бе скъсала с мъжа, в когото някога вярваше безрезервно.
Пръстите й бяха странно изтръпнали, миглите й нервно потреперваха.
Студени тръпки пробягваха аритмично по тялото й.
Скъпата безсмислица, наречена живот, остана като миражен оазис на хоризонта в огледалото за обратно виждане.
Какъв е смисълът на дните? Само да ги броим ли? Докога и защо?
Нима е в детския смях на свидната собствена рожба?
Или е в игривото котенце, което се сгушва в скута ти и блажено започва да мърка...?
А тогава за какво са звездите, милиардите слънца, пеещите планети, космическата тъмнина, бездните?
Кому и за какво служат те и можем ли да ги игнорираме?
...А любовта?
Не е ли само една програма в нас, която сработва като временен наркотик, след който всичко става още по-болезнено и безсмислено...?
Тишината не даваше отговор. Никой не даваше отговор. Нищо не даваше отговор.
Залутана в дебрите на тези нескончаеми въпроси без отговор,
които правеха всичко да изглежда безнадеждно объркано, съзря с последни сили бръснарското ножче и тънката струйка кръв, изтичаща от вените й по ръба на ваната.
Изпитваше странно упоение. Него вече го нямаше тук - в настоящето.
Нямаше да го има и в бъдещето. Беше отпътувал преди нея, изоставяйки я в един леден и злокобен свят.
Свят, в който не можеше да се разтвори. Свят, който не искаше да я приеме.
Затова сега скъсваше и с него. Защото не я заслужаваше.
Смисълът на безсмислието. Последната тема за размисъл. Последният акорд.
Вън от вселената, вън от Бог, вън от всичко.
Защото, когато си вън, преставаш да бъдеш в каквото и да е.
А тогава за нищо не ти е жал. И виждаш единствено бялото лице на еделвайса.
Като бял циферблат на часовник без стрелки, оставил времето зад гърба си...
там,
никъде,
несега,
нетук,
недругаде.
Вовеки веков и амин!
http://www.videoclip.bg/watch/1170034_tanita-tikaram-twist-in-my-sobriety-s-gradeni-bg-subtitri
© Младен Мисана Все права защищены
"Вовеки веков и амин" - и аз казвам това. Ден след ден.
Заглавието на творбата е творба само по себе си.