25 авг. 2011 г., 15:34

Соколът и стомната на мъдростта 

  Проза » Рассказы
777 0 6
1 мин за четене

                                                Соколът и стомната на мъдростта

 

   Надлъж и нашир по света се знаело, че соколът Алб е най-мъдрото същество на Земята. Всички други животни идвали при него да търсят съвет.

   Дошло време обаче, когато Алб се уморил от непрестанните съдби и тревоги. Решил да си възвърне мира и спокойствието. Той взел една стомна и напъхал всичката си мъдрост в нея. Решил да я качи на някоя висока скала, където всички могли да получат отговор за проблемите си. Алб завързал стомната за крилете си и отлетял.

   Полетът се оказал много труден , тъй като тя му пречела.

   Изведнъж се появил Анан, един от синовете на Алб, и посъветвал  баща си да завърже стомната за краката си, за да са свободни крилете му.

   Като чул това, Алб се ядосал. Не понесъл мисълта, че на сина му е хрумнала по-добра идея от на самия него. Затова соколът грабнал стомната и я запратил на земята, където се разбила на хиляди парчета.

   Оттогава мъдростта се разпиляла по целия свят и много хора могат да я търсят.

   

 

© Аксел Роуз Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И аз харесах
    Кратички,леки за четене,
    и много поучителни
    Поздрав!
  • Поздрав!
  • Да добре е. Предаваш извечна мъдрост в кратки послания.
  • Отново харесах! Интересна книжка ще се получи...
  • За възрастта ти( въпреки че възрастта в сайта е условно понятие), имаш идеи и свой стил. Харесвам писането ти!
    Соколът е стремежът към победа, към независимост, той е дух-пазител на живота.В белотата на името си Алб, търси простори,но в съревнованието за мястото си,губи дареното...
    Те, човеците понякога в своите борби, спират търсенето...
  • Благодаря
Предложения
: ??:??