24 мар. 2020 г., 12:02  

Спешно по емигрантския въпрос 

  Проза » Другие
517 4 10
2 мин за четене

Вече е ясно на всички, че в условията на пандемията имаме извънредна ситуация не само у нас, но и в целия свят. По принуда са нарушени правата и свободите на гражданите гарантирани иначе от конституцията и плурализма в ЕС. На фона на всичко това не можем да останем безучастни към въпроса за емиграцията. През последните 2 седмици, по официални данни, в България се завърнаха около 200000 български граждани, а само през последния ден техният брой достигна числото 30000. Тези огромни маси от хора могат да извършат внос на зараза с КОВИД 19 на постоянно пребиваващите у нас и с нищо невиновни български граждани. Гурбетчиите си мислят, че всичко им е позволено. Могат да напускат когато си поискат страната си и пак, когато стане напечено за тях да се завръщат в нея. Така беше досега в рамките на либералното законодателство на ЕС. Но крайно време е, когато сме пред заплахата от въвеждане на военно положение, да се промени спешно българското законодателство по отношение на емиграционната политика. В условията на едно извънредно положение това е особено належащо да бъде сторено незабавно. Над всичко трябва да стои здравето на хората. Това е задача №1. Тези безотговорни емигранти, които като плъхове напускаха страната си, сякаш тя за тях бе потъващ кораб, а сега пак като плъхове бързат да се завърнат в нея, защото внезапно се озоваха на палубата на други потъващи кораби, следва да бъдат поставени веднъж завинаги на местата им. В това отношение считам за целесъобразно НС да гласува спешно закон, който да лимитира пътуванията им обратно за чужбина за срок от 10 години. Удрят им по един черен печат и повече не могат да се разхождат напред назад и да сеят зараза. Имам предвид онези граждани, които са отсъствали от страната за срок повече от година и половина, а не тези които пътуват предвид служебното си положение, или са в командировка, както и на краткотрайни екскурзии.  Сега е моментът да се въведе стриктна регулация за тези безотговорни хора. В Северна България, а и не само там, има много пустеещи земи. Онези от завръщащите се, които нямат домове, а живеят под наем и ще нахлуят в столицата на РБ и в други големи областни градове, подобно арабски емигранти в ЕС, нека да бъдат настанени в Северна България и на други пустеещи места и принудително заставени да обработват земите там, произвеждайки селскостопанска продукция. Както умеят да вършат същата тази дейност по английските поляни, така ще я вършат и тук. И без това селското ни стопанство е в криза. Ето я потенциалната работна ръка за ренесанса на българското село. При това в обилие. След 10 години ефективно положен селскостопански труд, ако желаят нека пак да хванат пътя за навън. Но не изключвам възможността тук да им хареса и да останат завинаги, както навремето са останали първите преселници в Америка.

© Младен Мисана Все права защищены

Автор запретил голосование.
Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Плъховете първи напускат кораба! И така се люшкат от кораб на кораб, без да се интересуват от останалите. Разбира се, че коронавирусът пристигна от връщащите се от чужбина! Като че ли Вселената добре изчисли времето за това - по време на Китайската Нова година, когато китайците масово се разхождаха и разнесоха по света вируса. Дано нашите сънародници, които толкова са закопнели за родината си, да бъдат малко по-отговорни и да си ОСТАНАТ В КЪЩИ поне две седмици! А авторът прекрасно им предлага да произвеждат селскостопанска продукция тук, а не да са роби в чужбина! Може да им хареса повече!
  • Благодаря ви колеги по перо и приятели, за обсъждането и подкрепата, която оказахте на този критичен текст. Развълнуван съм от будната ви съвест. Всеки един от вас е уловил важни аспекти на проблема. Иска ми се, обаче, с вашето любезно позволение, да поздравя Исмаил за изключителния му патриотизъм и родолюбие. Той, както със стихосбирката си, така и с коментарите си под този текст, доказа на дело, че милее повече от всички нас за майка България. Късно е вече за двузначни и половинчати позиции. Позиции на блатни компромиси и безпосочие. Те са типично български патент и израз на робското в душите ни, останало от турското робство и от комунистическото управление. С подобни схващания ще отидем всички на дъното и то твърде скоро. Бъдете благословени да оцелеете в тези тежки времена на безперспективност, на безработица, на безпаричие и на тотална катастрофа!
  • Не е желателно, а е задължително да се мисли в посока оцеляването ни като народ и държава, а не да се съревноваваме в коментарите си за повече харесвания от страна на предателите! Авторът много добре го е казал,но кой да разбере...
  • Имам подобна надежда, обаче... Сега се завръщат тези, които не са успели да се уредят някъде. Другите не желаят да напускат вече притопленото ново гнездо.
    Завръщащите се не са некадърници, понякога са просто без късмет били. Но... Има едно голямо Но... Дали напусналите роден край ще са искрени при завръщането си? Не говоря за икономически стимул, мисля за онова неуловимо нещо, което няма определение и за всеки има свой смисъл.
    А слободията, заместила чрез либерастията свободата, е неуправляема. Макар и контролируема отвън.
    Предизвикваш дискусии - заслуга!
  • Мариана, нямаме предвид студентите, пътешствениците и свързаните със служебните си ангажименти. Говорим за печалбарите, водени от личното си его, които изоставиха родителите си да мизерстват, невнасайки данъците в нашата хазна, която в сегашния момент не е в състояние да издържа пенсионерите, а това го правим ние, ,,балъците'', останали да живеем тук. Но това не може да продължи безкрайно... Един ден пенсионната ни система ще рухне и животът ще стане невъзможен за по-възрастните, а и за всички останали. Нашето население ще изчезне и ще дойдат други хора, тези,които надничат от юг, тези, които едвам задържаме на границата ни, тези мургавите...По този начин ще бъде затрита една от най- старите държави в света- България .Нямаш ли страх от това...?
  • Има разумно основание в казаното за опасността от това преселение на големи маси от Европа към страната ни. Стара Европа се отърсва от бълхите си и ни оставя да се оправяме както щем. Тези 200 хиляди са най-вече по-нискоквалифицирани или неквалифицирани български граждани, които остават без работа и носят със себе си възможна зараза. Контролът върху тях не е надежден и едва ли ги регистрират като възможни заразоносители щом нямат температура. Тяхното присъствие ще затормози и бе това слабата ни здравна и финансова система. Действително държавата трябва да се погрижи да няма подобно масово движение в моменти на криза и да предложи адекватно дълготрайно решение, за да не бъде сривът още по-голям.
  • Георги, подобни разсъждения като твоите не носят нищо добро на загиващата ни родина. Ако бяха малко по-търпеливи и не робуваха на собственото си его, а си бяха останали в България, то сега нямаше да сме на този хал! Навремето предателството се е наказвало най-жестоко, а сега гледаме на тях като ,,блудни синове". Жалко, много жалко за нас и отечеството ни!
  • Харесва ми идеята за Ренесанса на българското село. Мисля си, че българското село ще бъде пристан, но и опора за оцеляването на страната ни. Дигиталните трансформации могат да реорганизират живота ни, но не могат да заменят първичните ни потребности от храна. Спасение за страната ни ще бъде селото и живота ни там. През последните дни много мисля върху това...
  • 10 години-не. Но временно съм съгласна. За да се избегне внос. Всеки да остане там, където е, до отминаване на кризата, според мен, е съществено.
  • На сто процента съм съгласен с написаното. Предателите не само съсипаха икономиката ни, наливайки вода в мелниците на чуждите такива, но сега ще сеят и зараза, излагайки на смъртна опасност постоянно живеещите и милеещите за родината си граждани! Сърбия постъпи мъдро в това отношение, но ние сме както винаги наивници и ще носим негативните последици за това!
Предложения
: ??:??