13 окт. 2009 г., 20:50

Вместо коментар 

  Проза » Юмористическая
1374 0 32
2 мин за четене

 

Здравейте! Казвам се Вилдан Сефер, но съм известна повече като фея. Цели две години се вихря в сайт „Прозрения” и си се наслаждавам... Но и вие мъничко сте виновни за това – прекалено ме разглезихте с хвалебствията си. Добре, че има потребители като Няма Значение, та да ме приземяват. Хич не му се сърдя, дори смятам да се възползвам от разумните му предложения. Например, приветствам идеята да попълня сериозните  пропуски в образованието си. Разбирам притесненията му относно възрастта ми, но човек се учи, докато е жив. Освен това, далеч по-възрастни от мен са посещавали алма-матер. Смятам още другата седмица да замина в София при сина и да запиша културология в СУ. Ще си намеря местенце в студентското общежитие и всяка сутрин майка и син нарамваме раниците и отиваме на лекции. Редовно ще  готвя на детето – напоследък отслабнало ми се вижда. Ако изчезна за известно време от сайта, не ме мислете - ще купонясваме в дискотеките.

Много ми допадна идеята да си чета стиховете пред комшийките. Вчера ги поканих на гости и им сервирах...литературно четене. За фон пуснах плоча на Вивалди, затворих очи и прочувствено рецитирах стиховете си. Когато отворих очите си, в хола нямаше никой. Така и не разбрах кога са се изнизали по терлички. После ми се оправдаваха, че едната отишла на пазар за капии, другата – да рони грозде, а третата – да вари сладко от зрели круши. Прави са жените – след златната листопадна есен идва безпощадната зима. Природен закон. Няма нищо, след два-три месеца пак ще спретна литературна вечер, но ще засиля предпазните мерки. Ще избера ден, в който няма сериал по телевизията, и ще заключа външната врата. Да ги видя тогава къде ще бягат!

Малее, голяма работа е потребителят Няма Значение! Откъде е надушил, че младият фолк певец Киро Красавеца е моят източник на вдъхновение? Още първия  път, когато го чух, разбрах, че сме от една и съща духовна верига. Нормално е да съм прихванала някои мотиви от творчеството му...

Признавам си, че по цели дни и нощи се ровя из сайтовете и неистово чета класиците, за да открадна някоя и друга идейка или образ. И тук свалям шапка пред проницателното око на Няма Значение. Наистина, какво ново и оригинално може да каже една най-обикновена провинциалистка като мен? Още преди новата ера хората са възкликнали: „Нищо ново под слънцето!” Изключих компа и захвърлих книгите – край на всякакви чужди влияния! Реших да вляза единствено в моята душа-вселена и там се появиха едни птици, простори, изгреви, мечти... Но всички пишещи използват тези думи, пак ще ме набедят, че плагиатствам. Ни така, ни иначе! Май ще  се откажа да пиша и пращам в сайта и това  ще е най-разумното решение. Благодаря на Няма Значение, че ми отвори очите за много неща.

 

П.П. Всичко разбирам, но защо потребител Няма Значение е регистриран като автор, а няма нито едно произведение? Добре би било да напише поне 28 творби, за да можем да се учим от него...

 

© Вилдан Сефер Все права защищены

Автор запретил голосование.
Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Мен - също...Особено, ако е съшито с бели конци!
  • Имаш дух, който ме радва. Пък такива неща...напоследък само ме карат да се усмихна снизходително...
  • Изпуснах те близо година какви си ги вършила, но Ти си тук - все така чудесна и позитивно зареждаща и нямат значение "Нямащите значение". Целувам те !
  • Ти си пиши ако имаш потребност в стих или проза да излееш душата си.
    За жалост и след най-красивия дъжд има локви има и дъга...На една фея и прилича да се разхожда по дъгата...Но ако реши да се огледа в локвите може да намери...Знаеш какво, но то е без значение
  • Безлично ми звучи това "Няма значение"
    А ти си ми слабост!
  • Веси, ще нарамя раничката, но май ще ходя на друго място!

    Вранке, благодаря ти за приятелството!

    Виктор, радвам се, че сатиричното ми разказче ти е харесало!

    Вени, когато публикувах разказа, въпросните коментари още не бяха изтрити...

    Благодаря на всички!
  • Абе, Вилданче, аз откога те чакам. Нарамвай раницата и идвай в София, че няма с кого да ходя на дискотека. Пък и като наготвиш, ще похапна и аз, че напоследък съм позаслабнала.)))

    п.п.: Няма значение, ако "Няма Значение" напише нещо.
  • Не се притеснявай, уважаема Фея!
    Всеки Моцарт си има и своя Салиери.
    Какво да се прави - отрицание на отрицанието...
    Нали ако не съществуваше "Няма значение", ти нямаше да намериш подтика
    за тази прекрасна сатира!?
    Пиши разкошотиите си и си свиркай!!!
    Поздрав.
  • Вилданче,аз съм ти приятелка и потребител(как само звучи )И като такава с двойно предназначение ти казвам: - Хич,ама хич не го слушай!Ми то и името му такова - няма значение.НИКАКВО!
    С обич!
  • Фея наистина имаш талант!Определено сайта заслужава уважение.Обаче аз заставам твърдо зад позицията си,че не това е начинът.Според теб има ли разлика между твоето и неговото?За мен няма! Той е изказал директно това,което мисли,а,ти под формата на черен хумор.Достатъчно е било,че са го изтрили.Начинът по-който отреагира на ,,Няма значение"те пренизява доста.Успя да покажеш,че не си над нещата,което е жалко!Нищо лично!
  • Фея, много добре казано!
    Харесвам те, дори те обичам, нищо че нямам честта да те познавам лично!
    Радвам се, че мога да те чета, както и други добри автори, които публикуват тук!
    Продължавай да пишеш!
  • Благодаря ви!

    Вени, мисля, че в този популярен сайт трябва да проявяваме нулева толерантност към коментари от типа на копнатия по-долу. Те уронват достойнството на човека, съдържат непряка заплаха и с пълно право бяха изтрити от редакторите. За това става въпрос. Със средствата на художествената словесност се опитах да изразя категоричната си позиция към подобни явления. Ще се радвам, ако съм успяла!
  • Пишеш хубаво,но се вълнуваш прекалено много от хорското мнение.Определено не търпиш критика.Потребител,,Няма значение е изказал личното си мнение както всеки един от нас.Това не го прави мрънкащ и неудоволетворен от живота.Не ми харесва начина на подрепата,която са ти оказали някой оставили своя коментар,защото това показва ниското им интелектуално ниво,колкото и грубо да звучи.Особено ще кажа на Галена Воротинцева,че думите,които е използвала в коментара си явно не ги разбира добре.Малко да разясня:1 ,,много силна"-силата се крие в това да си над нещата ,а не да отвръщаш на удара с удар!2 ,,самообладание,достойнство"-пълна липса има на тях,показа го с произведението си ,3 ,,толерантност,аристократизъм,равновесие,това беше върха вече!Да не продължавам,нали?
  • Може пък Няма значение да се изявява в други сайтове, а тук само да поучава. И аз бих искал да прочета нещо критично, ама ха де...
  • Страхотна си! Много си силна! Възхищавам се на самообладанието ти и на достойнството ти, което защитаваш с такава толерантност и аристократизъм! На всичкото отгоре - намираш сили и да се засмееш, и да възстановиш равновесието от посегателства, наречени "Няма значение". Ами наистина - какво значение има?! Пиши! Чакам те! И те поздравявам!!!
  • Браво,Вилдан,точно това имах в предвид, цитирайки закона на Нютон.Колкото повече те обиждат, толкова повече стихове и не се отказвай, продължавай да твориш.Лично аз харесвам твоята поезия.
  • Благодаря на всички, които искрено се смяха заедно с мен!

    Мая, толерантна съм към различните мнения и не съм от авторите, които искат да бъдат венцехвалени! Мисля, че най-малко аз съм човекът, "подскачал" срещу "коментарите" на един потребител, които бяха в разрез с етичните норми и правилата на сайта.
    Текстът по-горе не бива да се възприема като коментар, а като художествен т.е. цялостен и обобщен художествен образ. Комичното като естетическа категория ми е слабост. Надявам се да съм се справила според скромните си възможности!

    П.П. Споко, нямам никакво намерение да се отказвам от сайта. Това е едно чудесно място за творческа реализация! Благодаря ви за подкрепата!
  • Вилдан, знаеш ли защо е всичко това?! И докога ще продължи така?! Eдинствения отговор ще откриеш в Български тълковен речник и то само в една дума:ЗАВИСТ-чувството на досада и злоба, предизвикано от нечии успехи, благополучие или положителни успехи. А знаеш ли, Вилдан,трети закон на Нютон,че всяко действие има противодействие равно по сила и обратна посока. Знаеш, нали?!...Е,тогава?!...Я приеми моя най-сърдечен привет и върви смело напред!!! И С ГОРДО ВДИГНАТА ГЛАВА!!!
  • Ей, феичке! Удоволствие си ми ти, когато ме усмихнеш с тънката си ирония... Точно така мила, горе главата и с насмешка над дребните душички. Смехът убива всичко злобно, паразитно и недодялано. Усмивка пак - много ти се радвам!
  • Хахаха... Щяла да се откаже да пише!!!
    За феите е задължително!!! Няма не искам, няма неща!
    Слушай Вилдан! Ще пишеш щото то... Кърджали не е далече (чиста заплаха)!
  • Не, не е изтрит и много хора са го копнали вече...
    За което много съжалявам...

    ПП Апропо, а защо още с първите прояви на коментиращи, които нарушават правилата на сайта, същите не са санкционирани... пак съгласно правилата на сайта...


    ВЕЧЕ Е ИЗТРИТ...
  • цитираният коментар е обиден и с право е изтрит (предполагам). говоря по принцип, защото често се случва подобна реакция.
  • Мая, разбира се, че никой не очаква да е на нивото на класиците... и да е възхваляван от всички...
    Дори и един човек да се е почувствал добре, прочитайки нечие произведение, заслужава си да се правят опити и да се публикуват творби.
    НО МИСЛЯ, ЧЕ НИКОЙ НЕ ОЧАКВА ДА ГО ЗАПЛАШВАТ И ОБИЖДАТ СЪВСЕМ ОТКРОВЕНО И АРОГАНТНО ЧРЕЗ ТОЗИ САЙТ - ИМАМ ПРЕДВИД ЕТО ТОВА:

    ladyart (Все Едно) 14-10-2009г. 00:08
    Бабушкери, няма да ви обръщам повече внимание, нито ще влизам тук. Дърти нещастници, сменяйте рецепти за манджи и живейте самотния си комплексарски живот. Няма друг кой да се заинтригува от вас и от жалките ви вопли за обич. Вилдан, Кърджали не е далеч...)

    С уважение към всички добронамерени в сайта!!!
  • моите уважения към теб и всички пишещи. нали не очаквате само хвалебствени коментари? защо трябва да се реагира винаги, когато някой нещо не хареса? на вкус и цвет товарищ нет. всеки има право да хареса или не дадено произведение, в зависимост от моментното си душевно състояние. да не говорим, че същата е причината да хареса и нещо, което е далече от поезията.
  • Moже ли и аз да ти стана комшийка? Обещавам,че няма да си нося телевизора, грозде не обичам и компоти не ям.А и Кърджали не било далече! Може ли?
  • Вили , твоята душа - вселена ражда красива поезия и проза и това съвсем не е ласкателство , както сама виждаш и други ти го признават , така че... а другия път когато правиш литературно четене да вземеш да поканиш и мен , че...съм обидена и огУрчена , ....тъй да знаеш ...какво като съм далеко от Кърджали ...не е на края на света , нали ?...а Няма значение , остави БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ..., защото явно , че така е по-добре!
  • Скъпа Феичке, никой не може да избяга от стила си, особено ако си пада мноооого по виното, в което е истината! И от "зеленоокото чудовище" в коментарите за тези, които са харесвани в сайта. С най-добри намерения, естествено Пътят към ада още не е напълно постлан, нали така? Няма значение наистина няма значение.
    ХАЙДЕ ДА НЕ Я ЗАБЕЛЯЗВАМЕ ПОВЕЧЕ, А?
  • Мила Фея, утре нямам грозде и капии за ронене, нито нищо, пък и да имам, ще ги зарежа! Кажи къде ще бъде четенето, с удоволствие ще дойда да видя какви нови идеи и рими си откраднала от слънцето, от птиците, от любовта и от есента
  • Фей, поезията ти е прекрасна, прозата-също. Ще дойда на литературното четене, обещавам-само кажи кога Сърдечни поздрави!
  • Ураааааааа!!!
    Разгеле!
    Кажи кога ще каниш съседките да прескоча от София до вас... Обещавам, че няма да си вземам приспивателното!
    A, и още нещо, последната клюка - Няма Значение е всъщност най-великият ни класик от края на VII век, как си го пропуснала... тц, тц, тц...
    И иди да се извиниш на човека!!!
    Язък! Излагаш се с непроверена информация - нямал бил произведения!!!
    Веднага да го научиш наизуст!!!
    И да не си се мяркала в сайта, докато не направиш рецитал в НДК с неговите творби... а може и някоя прожекция да пуснеш... ама трябва и субтитрите да ги наизустиш!!!
    Дип, че те обичам, а иначе кво щях да те напрая...

    Фея!!!
    ((( )))
  • Аз пък много те харесвам. Прости думи, но искам да ти дам подкрепата си.
  • Фея, такива потребители като Няма значение само превръщат сайта в кокошарник с постоянните си мрънкания... Това са неудовлетворени от живота си хора. Радвам се, че все още мога да те чета тук, а както и още много наши общи приятели, които те ценят....Бъди
Предложения
: ??:??