5 авг. 2020 г., 01:12

Вярвате или не...27 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
475 1 0
2 мин за четене

                                                              Сага за двата бастуна

                          

                                                                     / епизод 8 /

                 Рано сутринта, единият виждайки другия, че е застанал в рамката на къщната врата, го информира отдалече:

                 - Наборе-е, хванали са крадеца - насилник на бабата и са го откарали към града.

                 - Защо първо не му дръпнаха един бой на мегдана, бе джанъм, та други, ако решат да крадат и насилват старци, да знаят какво ги чака?

                 - Не може, наборе! Трябва да се спазват правата на човека, да се разговаря по човешки с такива, иначе ще се оплачат в Хага - съда за такива права.

                 - Да се говори по човешки? На маймуната, наборе, колкото и да й говориш по човешки, си оства маймуна с нейните маймунски номера! Затуй първо на мегдана правата, та после да не може да седне на тях, иначе законът става с две страни, бе джанъм. От едната страна на единият говорят по човешки, от другата - битият бит... обраният обран...!?

                                        

                                                                     / епизод 9 /

                                   

                    Срещнали се двата бастуна на вратата на пенсионерския клуб. Единият влизащ с папка под ръка, в добро здраве, другият излизащ, видимо с разклатено здраве.

                    - Как си , наборе? - попитал влизащият.

                    - Горе - долу! А, ти? Гледам папка носиш?

                    - Много съм добре. Решил съм да си повиша рейтинга  пред диригента на пенсионерския хор. Нося му текстове на нови песни. Събрах ги от бабите в махалата. Ама, ти, защо си тръгваш? Ела да ги чуеш, може и на акордеона да ги изсвириш!

                     - Тръгвам си, наборе! Нещо отвътре ми вика да се прибирам по с време, че може да се наложи, да изсвиря последният опус от сонатата - живот, в райският оркестър на диригента Свети Петър...!?

                                    

                                                                    / епизод 10 /

                            

                    Надвечер на мегдана двата бастуна правят случайна среща. Единият много пременен, забързан за някъде, другият на редовната вечерна разходка.

                   - Я,наборе, какво става с тебе, джанъм? Нов костюм, нова шапка, нов бастун, а се оплакваш, че нямаш пари и пенсийката ти е малка!

                   - Целта оправдава средствата, наборе! Един мой приятел ми е уговорил среща с една млада баба, която била паралийка.

                   - Така е , наборе, така е джанъм, средствата оправдават се с целта! Ама тоя приятел, ако не ти е приятел и тая баба не те чака, направо си в батака. Ще затънеш в борчове до уши, ще ядеш джанки и диви круши..!?

                           

                                                                     / епизод 11 /

                               

                   Срещнали се двата бастуна - стари колеги доктори.

                  - Какво става с тебе, наборе? Работиш ли още в бърза помощ?

                  - Вече напуснах! По - точно ме изгониха. Започнах да бъркам диагнозите и да забравям имената на илачите.

                  -Че те навреме са се сетили! Ти и преди бъркаше диагнозите и илачите, само че тия дето трябваше да се оплачат, попа ги бе опял...

                 

© Никола Яндов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??