6 авг. 2019 г., 11:04

За разните му феички и троли 

  Проза
419 1 2
1 мин за четене

- Та, да знаеш, феите си ги има! Живеят си сред нас. Такива едни.... Различни!

 - Как, бе тате? Ти виждал ли си?

 - Да! И ти си виждала.

 - Къде? Какви са?

 - Ами, те са насекоми. Хвъркат си, кацат по цветя, по маси, по нас... Някои хапят! После много сърби! Някои са много красиви! Като пеперуди, калинки... Други се грижат за нас. Правят ни мед, опрашват растения... Има и досадни! Мухите! За комарите да не говорим!

 - Стига, бе татеее! Как тъй комарът ще е фея!

 - Тъй, дъще! Феи са! И тролове има! И русалки! И дракони... Ний ги знаем змейове!

 - Да, бе! Да!

 - Мене, ако питаш, троловете са много добри. Бог знае що казват, че са зли! Били подяждали картофите и лука! И? Там, дето живее трол, земята ражда! По много! И русалките са добри, но тъжни.

 - ????

Нали живеят при рибите и се грижат за тях, няма с кого да си говорят. За това пеят.

 - ???

 - Не си ли чувала за песента на китове и делфини?

 - Чувала съм. Ами, драконите? Те какво са?

 - Те са птици, детето ми! Ама, не съм виждал птица да бълва огън. Виждал съм какви ли не птици, но никоя не бълва огън!

   - И какво излиза? Няма добри и красиви феи и русалки, коварни, зли тролове, страшни дракони? Най-страшни излизат феите?! 

 - Аха! Мъжът се шляпна по бузата. Там остана червена, кървава точка.

 - Е! Видя ли! Фея! Уж щяха да пръскат!

 - Що, тогава, в приказките феите са красиви и добри? 

  - Сигурно са разказвали за пеперуди и пчели. Ама, тез добри феи са на изчезване. Кога за последно си виждала пеперуда?

 - Не искам да изчезват!

 - Викам, да си хванем няколко жаби и да ги пуснем в аквариума.

 - Що? Принцове ли търсиш? Не съм ли малка?

 - Нееее... Да ядат комари! Инак, те ще ни изядат!

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Все някога ще свърши. И познатият ни свят - също. Идва непознатия. И тогава ще трябва да измислим нови думи.
  • Приказното и реалното се срещнаха и се огледаха едно- друго. Нима ще свърши детството един ден?

    Прекрасен разговор!
Предложения
: ??:??