31 янв. 2020 г., 08:53

Записки от дивана 

  Проза » Юмористическая
565 2 12
2 мин за четене

Пита ме жена ми – дали знам нещо за някакви си Грозев и не помня какъв там, дето преди стотина години ги предлагали за Нобелови лауреати.

Казвам й, зает усилено да изглаждам със задник дивана, че изобщо не ме вълнуват гръмогласните графомани от него време. Още повече, че смятам Нобеловите награди за измислица и фалш. Та вижте – ни Яворов, ни Дебелянов, ни Смирненски, ни Вапцаров, ни Елин Пелин, ни… Абе, като изключим номинацията на Йовков, великата ни литература е просто незабележима за скандинавците. Е, ако бяхме черни… Или държава на педали и лесбийки… Или се пръкнеше някой барем малко от малко талантлив късен борец срещу непоявилия се комунизъм…

Като аргумент й добавям: „Сартр, отказвайки Нобеловата награда, заявява, че е безочие да устройваш класация в изкуството. Това могат да правят само читателите за себе си, времето и Бог!“.

Тя измърморва нещо от рода: „Добре де, така е“…

След което избеснява, чувайки признанието ми, че съм измислил „цитата“…

„Банално, глупаво, неверно!“ – отсича.

Именно, де – това въздействие ми беше целта…

хххх

Шведското психарче Грета взело, че регистрирало името си като търговска марка…

То – ясно. Групировката, дето го ползва като марионетка, търси печалби.

Ами какво да правят останалите Гретита по света? Да се преименуват?

А Гретел от приказката на Братя Грим? А другите литературни и исторически Гретита и производните им?

Абе, дойдоха си на думата… Мечтата на инфантилното пуберче – световна известност, собствена марка, джиткане с яхти по света, никакво учене, осигурена публика за всеки истеричен изблик…

Иначе – харесват ми тия петъци за протест срещу климата. Петък не работиш – протест, в събота и неделя законна почивка…

Дайте да измислим нещо за четвъртъка.

И най-вече за понеделника. Гаден ден!  

 

Каня -        https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

                                     

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Ти и скамо ти ползваш името, макар да е всеобщо и непатентовано. Предполагам, че мъжът ти е здраво зад твърдението - подобна няма и, слава Богу, няма да се появи.
  • И кой се е осмелил да ми ползва името! Ето защо Грета си го е патентовала, ся разбра ли Ако иска може да осъди и братя Грим и която си иска друга грета
  • Благодаря, Щураче!
    Да, става! По- якото - щурави записки, за съжаление, вече е заето. А ми харесва!
  • Иначе казано - Диванични записки, къде-къде по-яко е ха ха
  • Благодаря, Красе!
    Вратът е зает на дивана - ту главата завърти към телевизора, ту ръцете отиват назад, към хладилника.
  • На мен ми се работи, но когато аз реша и най-вече, каквото аз реша... Позицията на дивана не позволява изкривяване на гръбначния стълб!
  • Благодаря, Елке, Денице!
  • Не харесвам Срядата. Ако имаш предпожение за протест..
  • Работно време: Понеделник - протестъри, вторник - борци за мир, сряда - борци за чист въздух, четвъртък - борци за свобода, петък - борци против климатичните промени, събота и неделя - почивни дни!
  • Благодаря, Надя!
    То и в нашия календар всеки ден е празник. А напоследък - ден на прегръдката, на целувката, на облаците, на вятъра...
  • Не сме рекли, не сме измислили, сенсей. Сърбите ни "удрят в земята" в това отношение - ако не е държавен празник, е църковен, цървено слово,стачка...
  • Благодаря, Мариана!
    Ами... От лежане - или мисли, или бебета...
Предложения
: ??:??