5.11.2005 г., 10:15 ч.

* * * 

  Есета
1536 0 0
1 мин за четене

                                            Свободата
Какво е свободата всъщност? Някои знаели какво представлява, освен философите, които имат определение за всичко и то се приема такова, каквото е защото никой не може да измисли или формулира друго. Но тук идва и въпросът за каква свобода ще "говоря" точно - свободата да правиш каквото искаш, да бъдеш какъвто искаш, да мислиш това, което искаш. Моге би съществува и друг вид "напълно идеална" свобода - без абсолютно никакви ограничения, но според мен е по-добре, че човек не е стигнал и няма да стигне скоро до нея, защото тогава животът му ще бъде скъсен доста - ще умре от алчност, жажда за още, защото той не може да оцени напълно нещо, което има, докато не го загуби. Може би съм прав... в известна степен...
Но в едно съм сигурен и то е, че никой не може да те накара или да ти заповяда в какво да мечтаеш! Защото ако не друго то мечтата крепи хората да "гонят" онзи толкова отдалечен за тях идеал, който всъщност таят в себе си, но е заключен в обвивката на природата на човека и тя не му позволява да се покаже в тази светлина, в която искаме да го видим.
Свободен може да бъде всеки. Но дали той ще бъде наистина такъв или ще бъде свободен само според неговите представи за свобода - това никой не знае, защото не е съществувал, не съществува, няма и да съществува напълно свободен човек. Защото когато решиш да се освободиш от нещо ти правиш избор да се откажеш от друго, макар и то да те ограничава в някакъв кръг, така че когато не избираш, ти пак правиш избор да не избираш.
А може би просто всичко има някакво обяснение, което е свързано донякъде с разсъжденията на хората за свободата. И според мен, също както много други неща това ще си остане едно от тези, на които никога няма да намерим отговор. А може би така е и по-добре.
За финал на краткото и не толкова обмислено есе бих казал на всички, които го прочетат - не позволявайте на друг да ви вземе свободата или най-малко да я продадете!!!

Моля, пишете на моя е-мейл, за да разбера вашите мнения за моята първа творба публикувана в интернет пространството.

© Георги Пенчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??