14.11.2008 г., 15:21 ч.

10 причини 

  Есета » Философски
1483 0 1
2 мин за четене

10 причини защо... да не правим списък с „10-те причини...”

 

  1. 10 е хубаво число, но дали ще го докараш до 10? Често се случва да си поставиш цел, която впоследствие се оказва недостижима. Тогава настъпват разочарование и раздразнение. Разбираш, че си надценил възможностите си, а това означава, че можеш по-малко, отколкото си мислиш... лошо.
  2. 10 причини не означава 10 реда. Хубаво е да дадеш и обяснение на решението си. Дали някой ще те приеме насериозно, ако направиш списък от 10 думи, които могат да бъдат разбрани от всекиго по различен начин? Разбираш, че не можеш да се изразяваш точно и пълно, а това означава, че комуникацията ти куца... лошо.
  3. 10 причини може да бъде интерпретирано като 10 гледни точки. Но дали ти ги виждаш всичките? А споделяш ли дори и една част от тях? За да пишеш за нещо и да бъдеш убедителен, най-малкото трябва да вярваш в него. Разбираш, че имаш ограничен мироглед, а това означава, че сърцето ти е затворено за света... лошо.
  4. 10 изглежда готино, да не кажа даже гъзарски. Но толкова ли е готино, че да си загубиш половин час, за да направиш списък с „10-те причини”? Ще те направи ли това „гъзар”? Разбираш, че коренът на тази дума идва от „гъз”, а това означава, че всъщност не си нищо повече от седалищна част... лошо.
  5. 10 причини биха изпотили и най-мъдрия старейшина. Целта на един списък е да покаже разнообразни и логични причини, а не само поредица от думи. Разбираш, че имаш малък жизнен опит, а това означава, че нямаш достатъчно обща култура... лошо.
  6. 10-те причини може да ти изглеждат глупави и безсмислени и да те ядосат. Разбираш, че си раздразнителен човек, а това означава, че лесно се „палиш”... лошо.
  7. 10 е голямо число, но достатъчно ли е, за да обхванеш всички причини? Дали с 10 причини, ще успееш да разгледаш проблема от всички ъгли? Разбираш, че стратегията ти за решаване на задачи е ограничена, а това означава, че търсиш отговорите на едно и също място... лошо.
  8. 10 причини биха те показали в светлината на остроумен и забавен човек, но дали ще успееш наистина да засмееш човек? Дали списъкът ще бъде достатъчно забавен и оригинален? Разбираш, че нямаш чувство за хумор, а това означава, че си скучен човек... лошо.
  9. 10 причини биха били прекрасен завършек на списъка ти, но нужни ли са наистина? Не можеш ли да обясниш причините защо не е добра идея да се прави списък с „10-те причини” с по-малко причини? Разбираш, че обичаш да разтягаш локуми, а това означава, че водиш разточителен живот... лошо.
  10. 10 причини не са толкова лесни за формулиране. Наистина ли си заслужава да отделиш толкова време, само за да съставиш такъв списък? Разбираш, че имаш твърде много свободно време, което означава, че не правиш нищо съществено... лошо.

© Бобо Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ти, moon_flower, радвам се, че ти харесва.
Предложения
: ??:??