5.06.2009 г., 12:53 ч.

Абсурдите на нашето съвремие 

  Есета » Други
2739 0 2
2 мин за четене

Абсурден е самият свят и човекът е обречен на абсурдно съществуване: абсурдът е навсякъде, във всичко и във всеки един от нас. Абсурди колкото искаш... Абсурди има навсякъде в моя град, в България и по целия свят... Ако можеше този живот да има име, щеше да е Абсурден живот или Животът на абсурдите...
  Пример за абсурдите в нашето съвремие е вкарването в затвора на невинни хора, хора да се самоубиват, само за да убият колкото се може повече други хора (така наречените "Камикадзета"), абсурден е начинът, по който ни управляват. Абсурд е, че добрите хора винаги са недооценени или мачкани, абсурд е, че само с измама или кражба може да се забогатее и т.н. Те са навсякъде около нас...
   За мен няма такова нещо като абсурд, абсурдни са само нашите постъпки... Абсурдът е крайният резултат от нашия избор, нашата мисъл, нашия характер, от всички наши качества... От абсурдни постъпки човечеството плаща висока цена и има да плаща, докато не остане никой, който да създава абсурда.
    Скоро чух за един абсурд, от който ми настръхна косата... Абсурдът баща да убие родния си син... Лежал 15 години в затвора за кражба и изнасилване на жена... Излязъл в отпуск, но не се върнал в затвора и бил обявен за издирване. Прибрал се изведнъж при бившата му жена и сина си... Два дни преди убийството бащата и синът разговаряли и се смеели. Нищо не подсказвало, че само ден по-късно синът ще бъде мъртъв, а родният му баща ще се превърне в негов убиец. Изнасилен и убит, синът е намерен мъртъв в дома си... И ако това не е абсурд, то тогава не знам кое е... Това, че дори и най-близкият ти човек може да те нарани... Абсурд е това, че твоят живот не зависи от теб, а от всички хора около теб, а и не само.
   За едни хора може едно нещо да е абсурд, а за други да не е... Абсурд е само тогава, когато ти прецениш, че е... Абсурдно може да ни изглежда всичко, което ни отвращава, което не ни изглежда нормално или простно не ни се нрави... Абсурд може да е всичко, което не е обмислено или просто не се подчинява на някакви морални правила... Абсурд е дори съществуването на хората, защото все още не сме разбрали какъв е смисълът на нашия живот, към какво принадлежим, откъде сме дошли, къде са корените ни... Т.е живеем живот, който няма смисъл... Това не ви ли прилича на абсурд...
   Поуката е, че ако едно нещо няма смисъл, то то се превръща в абсурд.
Абсурдите на хората са като огледало на това какви сме... Абсурдът е в природата на човека... Такъв е и такъв ще си остане. Колкото и да се опитваме да се променяме, абсурдите пак ще ни преследват на всяка крачка и зад всеки ъгъл... И колкото повече живеете, толкова повече и абсурди ще видите...
   Ако не знаеш какво е абсурд, ако не си се срещал с него, пусни си телевизора, изчакай да започнат новините и ето ти абсурди колкото щеш...

© Стефани Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много добре казано, ако само обаче се замислим, че ние сме причината за тези абсурди и се научим да живеем така, че да избягваме ситуациите, които чрез погрешния ни избор се превръщат в абсурди може би няма да сме толкова далеч от РАЯ!!! Само ако се опитаме и спрем да се оплакваме за грешките на другите, а нашите собствени да прикриваме... просто само ако се опитаме... може би всичко ще стане различно...
  • "Поуката е, че ако едно нещо няма смисъл, то то се превръща в абсурд." много точно.
Предложения
: ??:??