11.06.2009 г., 13:31 ч.

Ако бях птица... 

  Есета » Ученически
4948 0 1
2 мин за четене

Ако бях птица... какво бих направила? Много просто... бих полетяла високо, високо, там, където облаците са по-бели от бялата захар, там, където всичко изглежда непокътното, чисто и свято. Бих летяла от облак на облак като едно малко дете, което играе в пясъчника. Бих полетя толкова високо, за да се махна от това ежедневие, което сякаш ме  е хванало за заложник и не желае да ме пусне, да избягам от всички тези хора, които те притискат до стената с обидите си. Докато там горе за пръв път ще се почувствам истински свободна. За пръв път ще погледна света от друга гледна точка, те - хората ще са малки като черните малки мравки, които всеки ден тъпчеха с големите си, маркови обувки, а аз, аз ще се почувствам над тях, голяма колкото един великан като тези от легендите в митологията, които са ти разказвали като дете. Всичко би било някак си тотално различно...

Но това, да си птица, си има и своите недостатъци. Например, в днешното време всички съвременни хора използват тъй наречената машина - компютър. Ако си птица, едно от нещата в свободното ти време отпада.

Изморителното, отегчителното ходене на училище го няма. Това е един огромен недостатък, защото за хората са важни знанията! Никъде няма да приемат човек на работа без образование, докато при птиците, те нямат грижите, които човечеството има... Те са свободни и дори и без знанията, които човек трупа с много труд, но те също са полезни с нещо на този свят. Бог не е създал нито едно свое творение, което просто да съществува, а никаква дейност да не извършва.

Ето - кълвачът! Кълвачът, наричан още горският лечител, лекува болните дървета, предпазва ги от унищожение. Ами хубавото, малко птиче - славейчето?То със своето прекрасно гласче  повдига духа на хората, които са тъжни след някой нов проблем  или ново разочарование, със звънливото си гласче огласява всичко навред.

Ако имах възможността да избирам между това да бъда птица и като в момента човек, може би бих избрала да съм птица. Бих била бухал - горският всезнайко. Във всички анимации и приказки бухалът е най-умната птица в гората, също така и изключително мъдра. Всички малки, неопитни птици го молят за съвет. В реалността бухалът  е отчасти ленива птица. Никой не го доближава, защото когато отвори своите кафяви, големи очи, изплашва противника си...

Човек да стане птица, като се замислим, това изглежда нереално като една неосъществима мечта, но може би в следващия си живот, всеки би помечтал за малко повече свобода из облаците...

© Елена Хаджийска Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Бъди човек, най-прекрасното нещо на света е да си човек, защото можеш да твориш. Има добри идеи в това есе, но си личи, че още си малка, не, че аз съм кой знае колко голям, и аз съм лапе :Д, но човек се учи докато е жив. Продължавай да пишеш и с годините ще ставаш все по добра и все по добра, търси винаги грешките си за да ги поправяш. Успех от мен!
Предложения
: ??:??