28.10.2020 г., 8:37 ч.

Актуалността на историята с Ева и змията 

  Есета » Философски, Други
1080 0 1
9 мин за четене

                                                 Актуалността на историята с Ева и змията

 

    Хиляди години след като е записана въпросната история, щем не щем, абсолютно всеки ден сме в позицията на Ева. Не е изненадващо това, че сме подложени на изкушения. Любопитното е, че сатаната изрича срещу нас абсолютно същите подбуждания, които е отправял и към Ева, само че сега тези насоки са облечени в малко по-различни думи. Същността им обаче е същата, каквато е била преди толкова много години.

   Нека си припомним няколко стиха и какво казва всъщност сатаната на Ева, използвайки змийското тяло.

 

  Змията беше най-хитра от всички полски зверове, които Господ Бог създаде. И рече тя на жената: истина ли каза Бог, да не ядете от никое дърво в рая?
 Жената отговори на змията: плодове от дърветата можем да ядем,
 само за плодовете на дървото, що е посред рая, рече Бог: не яжте от тях и не се докосвайте до тях, за да не умрете.
 Тогава змията рече на жената: не, няма да умрете;
 но Бог знае, че в деня, в който вкусите от тях, ще ви се отворят очите, и ще бъдете като богове, знаещи добро и зло.

                                                                                                            Битие 3:1-5

 

    В посочените стихове змията отправя определени подбуди към Ева. Това са същите насоки (лъжи), които съвременният свят отправя към човека.

  1. Подклаждането на идеята, че думите на Бог са лъжа и че всичко, за което сме предупредени от словото Божие, е измислица, която да ни ограничава.
  2. Рекламирането на идеята, че човек няма да умре, ако върши грях.
  3. Насъскванията, които в съвременния свят са наставления (лозунги) за това как трябва да се живее. За улеснение, нека бъдат описани в четири подточки.

 

           А) Човек трябва да опита от всичко на този свят.

 

           Б) Бъди себе си.

 

           В) Бъди свободен.

 

           Г) Ти заслужаваш повече.

 

      Това са лъжи, а истинското им значение е ясно.

 

           А) Опитай от всичко, за да умреш.

          Б) Нищо, че си Божий образ и подобие. Откажи се от това и се опитай да се опълчиш на Бог и да заприличаш на сатаната.

           В) Бъди роб, поробен и победен от греховете си.

           Г) Възвеличай се и се гордей като сатаната. Бъди подобие на сатаната.

 

       Нека обмислим против какво се опълчват или от какво се отказват всъщност Адам и Ева, подведени от лъжите на дявола.

  1. Те са образ и подобие Божие, но чрез греха се уподобяват (в известна степен) на сатаната. Адам и Ева са поставени по-високо от дявола, тъй като те са образи и подобия на самия Бог, затова врагът им завижда и ги мрази. Той иска не само да е като тях, а да е Бог! За негово съжаление, дори не е подобие Божие. Врагът е паднал ангел, който никога не е бил подобие на Бога!
  2. Адам и Ева са безсмъртни. Не могат да остареят или да изпитат болка. Подобия Божий.
  3. Не трябва да изкарват с мъка прехраната си.
  4. Поставени са за господари над цялата земя и на всичко живо по нея.
  5. Имат близки взаимоотношения с Бога.
  6. Не познават злото, чрез което властват страх и срам.

       Може би има и още важни привилегии, от които първите хора са се лишили, но посочените по-горе са основните.

        Има обаче и още един лош девиз, който светът днес ни натрапва. За неговото изпълнение Адам и Ева дори не се нуждаят от допълнително подстрекаване от врага. Става въпрос за следния лозунг: “Не съжалявай за нищо.

       Когато са разкрити от Бог, двамата дори не се покайват. Не искат прошка. Просто се оправдават. Ева обвинява змията. Адам обаче стига по-далеч от оправданието. От негова страна, забележете, има обвинение към Бога, че му е предоставил такава жена.

 

 Адам отговори: жената, която ми даде Ти - тя ми даде от дървото, и аз ядох.
Тогава Господ Бог рече на жената: защо си сторила това? Жената отговори: змията ме прелъсти, и аз ядох.

                                                                                                                  Битие 3:12-13

      

     Има и нещо положително в цялата работа. Ние не сме съвсем като Адам и Ева. Изкупени сме от Иисус Христос и чрез него сме помирени с Бога. Остават ни борбата със злото и покаянието за греховете, които ни петнят. Дали ще рухнем като нашите прародители, или ще победим като Спасителя? Имаме свободен избор и трябва да изберем, макар тази задача да е болезнена. Какво избираме? Истинската свобода и призванието да сме синове, дъщери и подобия Божий или злото, което са греховете, водещи към страх, срам и смърт?

 

   Но дарът не е като престъплението. Защото, ако поради престъплението на едного измряха мнозина, още повече Божията благодат и дарът чрез благодатта на Едного Човека, Иисуса Христа, се изля преизобилно върху многото.
 И дарът не е като осъждането, станало чрез единия човек, който съгрешил; защото съденето за едно престъпление води към осъждане, а дарът - от много престъпления към оправдаване.
 Защото, ако с престъплението на един човек смъртта царува чрез него единия, много повече ония, които приемат изобилно благодатта и дара на оправданието, ще царуват в живота чрез Едного Иисуса Христа.
 И така, както чрез престъплението на едного дойде осъждане на всички човеци, тъй и чрез правдата на Едного дойде на всички човеци оправдаване за живот.
 Защото, както чрез непослушанието на един човек мнозина станаха грешни, тъй и чрез послушанието на Едного мнозина ще станат праведни.
 А законът биде привнесен, за да се умножи престъплението. Дето пък се умножи грехът, благодатта се яви в голямо изобилие,
 та, както грехът царува, причинявайки смърт, тъй и благодатта да се възцари с правда за живот вечен, чрез Иисуса Христа, нашия Господ.

                                                      Послание на свети апостол Павел до Римляни 5:15-21

 

© Галифрей Михайлов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Пропуснал си главната причина. Тъй като сатана не може да измисли нищо, той само копира. Използва същото, поради което той самия беше изгонен, а именно желанието да бъде Бог. И тъй като само Бог има правото да съди, а познаването на добро и лошо е да осъждаш,затова Адам и Ева получиха същото наказание, като на сатана Бог ги прати да си бъдат богове заедно. Голям шегаджия е Бог, нали
Предложения
: ??:??