24.02.2022 г., 18:49 ч.

Балканският будизъм 

  Есета » Социални
987 0 8
10 мин за четене

Семейството на Тодор Каблешков гледаше прасета.Каблешков беше на 16 години.Цяла година той полагаше толкова грижи за тях, че много хора му казваха ,че мирише на крава.Един ден влизайки в фермата Тодор останови, че прасетата са откраднати."Трябва да са били някои от турците или циганите от съседните села."Тодор се захвана да разследва защото цената на прасетата беше на 100 000 лева.Той направи разследване във всичките села в  Средната гора.Мина през всякакви бедни и опасни цигански и помашки села.Той говори с много хора, но един казваше едно, друг второ.Не можа да се установи кой знае колко истина за случая.Каблешков тръгна да се връща към родната Копривщица.Обаче стана вечер и дори той не знаеше къде точно се намира.Беше свършил храната и водата.
На следващия ден Тодор усъмна до една приказна мъничка буйна рекичка.Слизайки надолу по каменния бряг той видя нещо което го учуди толкова колкото и предишните събития.Той видя отдалеч една огромна змия ,която изяде малките пиленца в едно гнездо и майката птица стоеше отстрани и не можеше  да направи нищо от страх!
Това нещо Каблешков толкова го шокира и удиви, че той за няколко дена беше доста напрегнат.
Много въпроси заблъскаха в главата на Каблешков.
"Защо Всевишния Господ не направи нещо за да спаси тези невинни душици?"
"А защо аз не направих нищо, макар и да бях издържал къде-къде по-опасните турци?"
"Има ли шанс за победа срещу злото или всичко е както ти е писано?"
"Защо живота е толкова несправедлив?"


Каблешков се завърна в Копривщица.Един ден Каблешков случайно вървейки блеейки на пазара чу разговор.Там разбра, че истинският крадец на прасетата са били българи престъпници от града и турци от далечни села.Оказа се обаче, че противно на логиката техния организатор е Стефан.Стефан беше здраво и красиво момче с руса коса и бяло европеидно лице.Той беше и висок и атлетичен и бърз и се славеше като доста находчив войн.Той беше също на 16 години.Това доста учуди Тодор защото той мислеше Стефан за добро момче, но все пак винаги му изглеждаше малко странен някак си.Истината беше, че Стефан завиждаше на Тодор за чистия и детски героичен характер, който отвличаше последователите на града към Тодор.А "едно царство може да има само един цар." гласи известна поговорка.
Тодор не знаеше какво да прави.

Мир?!Невъзможно.

Война?!Самоубийствено за него и за хората които обича.


Все пак Тодор реши, че по-вероятно е да има война защото така или иначе почти всичко е загубено.
Така или иначе Тодор мислеше, че много по-вероятно е той да е мъртвеца в тази схватка с врага, та затова реши поне като ще умира - да умира просветлен."Истинския воин е винаги простветлен." гласи японска поговорка.

Пътувайки към негов приятел, по пътя в едно  самотно място той чу двама циганина да си говорят следното.Единия циганин, който беше възрастен каза на по-младия да му измие обувките.Обаче на половината време другия се отказа.
"Не!Много често в живота човек трябва да бъде краен!Правиш го или не го правиш!Няма - опитвам се!"
Чувайки тези думи Каблешков разбра истината за живота."Златната среда е хубаво нещо, но така обувките ще ти останат мръсни!" си помисли Каблешков.

Вечерта когато отиваше до своя приятел, Тодор го видя да пали свещи в храма.Той не видя Тодор.Но Тодор го наблюдаваше тайно.От една свещ той запали десетки други.Това отново Тодор го свърза с предишната случка.

Каблешков си спомни, че някога беше прочел поговорката "Вместо да хулиш тъмнината по-добре запали една свещ в тъмното!"
Тодор реши да не безпокои тази приказка на своя приятел и реши да се завърне.По пътя обратно той свърши отново всичката си храна.

Каблешков намери вкусна кисело-сладка ябълка по пътя, набра цял сак, после си наля вода, взе си цигарите и потегли към едно чудно местенце.Вечерта беше лунна и спокойна.
Цяла нощ Каблешков пуши и мисли за тези истини.Толкова бяха гениални и благодатни идеите му, че Тодор като православен християнин си помисли, че или е дераилирал или небесен ангел е дошъл да благослови умът му.
По едно време ярката луна беше скрита от облаци.
Как да дам светлина на целия свят? - се питаше Каблешков.
И тъй винаги Тодор беше слушал на село, че "Утрото е по-мъдро от вечерта" та след цяла нощ мислене и пушене на сутринта той реши да сподели с всички останали своето учение защото "Думите отлитат, но написаното остава!"1 час преди да се съмне на Тодор му се случи нещо странно, което едва ли е кой знае колко рационално.Но на сутринта Тодор посрещна птичките и пролетното слънце. И създаде своето учение.

А ето го и него.
Четирите благородни истини
1 Благородна истина.

Страданието. Каин винаги убива брат си Авел в люта битка подобно на мача от септ. 1989 Антверпен - Левски 4:3
Змията винаги изяжда птичетата.Злото е напълно победоносно и изглежда, че дори и извън тази планета то не може да се прекрати или изчезне.Дори когато нещата тръгнат на добре, после пак се провалят.Обратното тези "Антверпеновци" винаги доминират и изхвърлят Каблешков в последната забравена от Бога пропаст.


2 Благородна истина.
Причина за страданието.
Причината за страданието е страхът, песимизмът и робството. И невежеството на тъмнината. Болестите идват от ядове, а ядовете – от гадове!

3 Благородна истина.
Края на страданието. Прекратяване на тези заробващи душата чувства.

4 Благородна истина.
Пътя водещ до края на страданието.
Героичния осмократен път на войната. Четвъртата Благородна истина следва да се разбира като лекарството, което премахва болестта. А ако болестта е змия, която е влязла в стомаха ти ,то тогава след като се извади от стомаха ти змията се убива с мечът на Константин Велики.

ГЕРОИЧНИЯ ОСМОКРАТЕН ПЪТ НА ВОЙНАТА
1 Самопречистване
2 Силна омраза към враговете.
3 Силна обич към братя,приятели,съратници,поети,философи и всички Авеловци.
4 Максимум концентрация
5 Правилна военна стратегия
6 Правилно действие
7 Правилна вътрешна идеологическо-верска мотивация
8 Самопожетвувателност в името на омразата

1 "Ако в битка някой победи хиляда пъти по хиляда врагове, а друг победи самия себе си, то измежду двамата, именно вторият е най-великият завоевател. Победата над собственото "аз" е по-добра от победата над всички други хора. Никой не може да превърне в поражение победата на човека, който е превъзмогнал себе си." е казал Буда
Самураите имат техники за пречистване на тялото и душата преди битка като:ледени води,пиене на чай и т.н.

2
"Мразиш ли, мрази силно..."
"Нямаш ли врагове - не си човек!" гласи известната сръбска поговорка
"Няма по-голямо щастие от това да убиеш враговете си!" Чингис Хан
"На дансинга не могат да танцуват двама"
"Ако вълкът не изяде заека, заекът ще го хвърли в пропаста!"
"The college is waiting - the clock is tick-taking!"
"Помни си миналото - за да не го преживееш отново!" - монголска поговорка
"Второто робство е по-лошо и от първото!"
"Свободата не ще екзарх - иска Караджа!" - Л.Каравелов
"Свободата не ще евангелски пастор - иска каубой!"
"Впрочем смятам, че Картаген трябва да бъде разрушен!" - Плиний Стари
"Човек не е човек, ако не мрази!" - Спенс
„Борил съм се с алигатори. Бил съм се с кит. Арестувал съм светкавица и съм пращал гръмотевица в затвора. Знам, че съм лош." Мохамед Али
"Прекалено светец и Богу не е драг!" - българска поговорка


3
"...обичаш ли обичай силно!"
"Обичта разрешава всички проблеми в човешкия живот - нека тогава да започнем да обичаме!" - Салустий 1 в. римски поет
"Хайде да отидем в Йерусалим и да умрем заедно с Исус!" - ап.Тома към другите апостоли
"Нова заповед ви давам:да се обичате един други!" - Исус по време на тайната вечеря
"A friend looks at your eyes - a enemy looks at your feet!" - kyrgyz proverb
"Първия път когато се срещнете сте приятели - втория път сте братя!" - афганска поговорка
"Който не обича - остава в тъмнината." - ап.Йоан
"Нека обичта ти да се носи във цялата Вселена като светкавица!" - будистки лозунг от легендарната 2013-та
"Аз наредих на моите агенти да проучат как стоят нещата там.Християните са действително много добри и самопожертвувателни хора!" - император Диоклетиан към сестра му
"Където е единството - там е победата." - римска

5
"Човек който не обучи войниците си – ги изпраща на смърт." - Конфуций
Във войната побеждава по-добродетелния.
"Естественото състояние на човек е войната на всеки срещу всеки" Томас Хобс
"Планирай дълго - за да победиш бързо." - римска
"Без дисциплина дори и богоугодната война се проваля" - за Кръстоносните походи из учебник по история за 8-ми клас
АРМАГЕДОН:
И войната тук не е САЩ срещу Русия или българи срещу турци, а е нещо много по-страшно - умни vs глупави и нагли


6
За съжаление в България всичко е подредено неправилно.Много европейци забелязват тази наша най-голяма слабост.

7
"Здрав дух - здраво тяло." - римска сентенция
"Понякога трябва да се биеш за това което е твое и за това в което вярваш!" - стария самурай към младия самурай Джак
"The flames that burn inside - are the flames that never dies!" - песента от световното по футбол САЩ 94
Чакайки Небесното царство човек има някаква надежда и "Небесното царство наближи!"(Мат.3гл.)
"Ето иде денят Господен който ще гори като пещ!" - стария завет
Следването на Великия кодекс на поговорките на народите.
Най-добрите са:българските,турските,арабските,киргизските,китайските,японските,древноримските и т.н.
Занимаването с философия и поезия.Константин Велики стана Велики благодарение на обичта към философията.

Любими песни Балкански
Слави и Софи - любовта е отрова(2004)
Слави - приятели(1995)
Слави - Вавилон интро(1998)


8
"...и в името на обичта към някого."
Рано или късно човешкия живот ще свърши.Имайки 7-мото сме готови и за 8-мото.Естествено най-добре е да поживее човек поне до старост.
Както монотеистичните религии учат за някои групи от хора живота ще свърши завинаги в Съдния ден.Те са зли и Бог Който претендира за справедливост е длъжен да погуби тези негови зли деца.
"Бог забавя - но не забравя!" - гласи нашата поговорка
Напълно съм съгласен ,че мъченичеството не е хубаво, но "позорното бягство от смъртта е по-лошо от нея."И това съм длъжен да го кажа точно аз който толкова пъти срещах "онзи с черните дрехи".
И ако човек все пак има шанс да живее пак трябва "да даде кръв за да получи дух" както казват светите отци.
И друго трябва да кажа което и на мен не ми харесва ама го е казал не кой да е а Исус Христос а то е "Който намери живота си - ще го изгуби и който изгуби живота си заради Мене - ще го намери."Демек получава вечен живот в Небесното царство.А тези които са яли и пили докато други са умирали - те да му мислят.
"Мнозина първи - ще бъдат последни
и последните - ще станат първи."
Будистите са добри хора които вярват, че има множество прераждания, но монотеистичните религии вярват във Съдния ден.И будистите поради това, че са добри хора не искат да повярват, че "шоуто ще свърши" ,но то ще свърши наистина много скоро както ми беше казал точно преди десет години един християнин.Вие смятате ли, че Бог ще допусне в Небесното царство мафията?
Ами за лошите хора прераждания има ли?
Ако искате го баннете това което написах.Но по принцип в будизма е позволено задаването на въпроси и говорене по теми табута.Има свобода на словото в света(или поне така се твърди в Европа).Искам това послание да достигне до моите приятели будистите.Писал съм го 5 часа.
"Истината често бива безпомощна, но никога не загива." - римска сентенция

Restart civilization.

Farewell to you!

And start to love Kableshkov:)
 

© Бранко Сферин Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да!Аз него тарторът на този регион там съм го планирал.Той е 195 см. 120 кг 1987-ма и се казва Ивелин и от Луковит.Той погуби един мой приятел с който много се обичахме.tHE COLLEGE IS WAITING - THE CLOCK IS TICK-TACKIIIIIIIIIIIING!
    поздравче Йоан и Петър - без теб(2002)
  • Успех в световната история! Междувременно разгледайте пещерата "Проходна". Много е красива и ви е наблизо...
  • khanas (Анани Ананиев) Говори си колкото искаш.Дреме ми на монашеския канон.Това учение ще полети над мрачния зъл свят като Скален орел.И ще носи свобода и щастие на милиони хора по света.Тук от БГ google-ът директно влизам в най-големите височини на световната история!Сега ви е на базик ама после ще ми дължите извинение!Докато ти и Пепи ще останете от погрешната страна на историята...
    Ама то нали "една истина трябва първо да бъде отхвърлена и преследвана, та чак тогава се приема за факт."
    Айде поздравче Knas i bacardy - One love
    )))))
  • Наистина психичното здраве е много важно.... и си личи много, когато отсъства....
  • Rothmans of London СА МУ ЦИГАРИТЕ на Каблешков!
    Ти си "помашките" села!
  • Попитах за помашките села кои са?
    "набра цял сак, после си наля вода, взе си цигарите и потегли към едно чудно местенце." - по каблешково време не е имало сакове, и коя марка са му цигарите? Нищо друго не съм коментирала, не ми вменявай чужди думи.
    Балкански будизъм? А що не и юдаизъм?

    пп
    рисперидон - лекарство за потискане на шизофренията
  • Пепи това което ти току що направи беше беше истинско кощунство.Че не е почтенно от твоя страна - не е ама тука вече намирисва и на историческа мерзост и дори на незаконност твоето.Когато Тодор е живял нима не са били избити 5 -10 000 човека?!"Фентъзи" - пазител на истината,красотата и науката!
    Ако кажа какво мисля за хора като теб ще ме баннат от сайта.
    Можеш да четеш - ама не и между редовете!Нека това да ти е присъдата!1876!2013!
  • Какво е това фентъзи? И къде в Средна гора около Копривщица има помашки села?

    С тоя ник не се учудвам! 🤣
Предложения
: ??:??