17.09.2014 г., 15:01 ч.  

Бежанците в България 

  Есета » Социални
4796 1 0
3 мин за четене

 

       Един от големите проблеми в България е демографският срив, който е пряко свързан с икономиката на държавата, защото има ниско производство, лошо заплащане,което принуждава младите хората да емигрират в друга държава, търсейки по-добра реализация, която не могат да я намерят в България. Друг фактор е и обезлюдяването на малките градове, заради липса на работа. Ето по този начин виждаме как населението на България намалява, когато по-голямата част от младите хората имигрират от родните си места и отиват в големия град, а хората от града заминават в чужбина,защото се намират в безизходица, заради кризата в страната. Това води до застаряването на населението, но все пак има хора, които се борят, за да намерят изход в тази тежка демографска ситуация. Това са тези българи, които остават в родината си, но все по-малко са тези хора, които имат надежда за по-добро бъдеще.
        През последната една година се случиха големи конфликти в държавата, които предизвика недоволството на много хора. Пример за тези кризисни ситуации са Февруарските протести, които стигнаха до крайности, заради смъртта на трима, които се подпалиха в знак на протест, протестите за свалянето на правителството и контрапротеста, които предизвика вътрешен конфликт в държавата, но един от главните проблеми е с пряко свързан с приемането на бежанците в България. Имигрантите, които търсят помощ и съпричастност от нас, защото те са бегълци от собствената си държава, защото във всеки един момент могат да загинат ако останат в нея. Тези хора са разпръснати навсякъде по света, защото търсят помощ далеч от дома. Тези имигранти останали без домове, са настанени в лагери за бежанци. Такива има в Овча Купел, Враждебна и Пъстрогор, които се намира извън София. В някои лагери хората са лишени от елементарни средства като например лекарска помощ. Ето това е факт как човек в 21 век може да умре от температура или недостиг на храна. Може би не можем да усетим болката какво е да си далеч от дома, принуден да бягаш, борейки се за живота си.
       В такива моменти би трябвало да бъдем съпричастни и да събудим човешкото у себе си, но проблемът е, че има и други етнически групи, които също се нуждаят от помощ. Било тя социална или каквото и да е. Пример за тези групи са ромите, които по-голяма част от тях са необразовани. Поради този факт не са в състояние да помогнат на държавата. Следствие на това следва, че тези безпомощни малцинства се превръщат в едно голямо мнозинство, защото броят на бежанците в България вече е достигнал 7000 души, а ромското население е многобройно, защото средностатистически през година 70% от новородените са от ромски произход.
Ето как българското население намалява и българите стават чужденци в собствената си държава, а чужденците и малцинствата пълноправни граждани.
    Не можем да помогнем на имигрантите, защото ние самите се нуждаем от помощ. Когато се опитваме да проявим човечност към бежанците, самите ние се обричаме на гибел, защото точно ние българското общество сме гости в родината си. Ние сме тези, които напускат домовете си, защото не знаем какъв ще бъде утрешния ден. С цел да бъдем съпричастни обричаме народа и държавата си да умре, защото българското население застрашително намалява. Готови ли сме да помогнем, когато самите ние сме изкупителната жертва в българското общество, което вече се превръща само в забравен спомен, който ни напомня за славното ни минало и история.
                                                         Бояна Маркова
 
 

© Бояна Маркова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??