3.08.2012 г., 20:07 ч.

Битката за душата 

  Есета » Философски
2624 1 1
3 мин за четене

Какво всъшност търсим в този живот. Как мислите? Според мен две неща – Илюзии и Истини. Само че с илюзиите нещастието ни е сигурно. Колкто и добре обоснована и смислена да изглежда една илюзия, тя винаги ще ни доведе провал в някое измерение на живота. Всъщност животът е една лаборатория, която прави тестове дали диамантът е истински, или фалшив. Истинският диамант - това е нашият път, фалшивият - това са пътишата на другите, това е общественият морал, обществените норми, табута, предразсъдъци. Това, разбира се, е дъвкано много пъти. Много пъти сте чували и думата диамант, но колко от вас са намирали такъв. Някои хора, като чуят това, и ще започнат веднага да рушат табутата, ще влязат в конфронтация с всичко, което им е пред очите. Все пак тези смелчаци са малко. Всичко това добре, но нали трябва да заместим разрушеното с нещо. Тежко е да търсиш и да не намираш, тежко е да градиш нещо което ще бъде разрушено. Трудно е да бъдеш част от свят, където хората притежават голяма енергия и големи илюзии. Защото всичко от това ще бъде разрушено. Има един библейски израз: “Камък върху камък няма да остане.” Явно друг е смисълът на всичко това. Аз лично бих оприличил света на стълба, чийто долен край гори, а ние се катерим, защото долу става все по-горещо. Отгоре ни вика Бога, отдолу ни гори Дявола.  Парадокс, но и двамата работят за това да отворим очите си. Трудно е усилието, но страшно е изкушението.  Горе печелим себе си и света, долу е страстта и заблудата, където губим душата си. Какво значи да изгубим душата си? Дали сте си задавали искрено този въпрос? Или това за вас е една метафора. История за доктор Фауст, който продал душата си за няколко години истински живот. Не, скъпи хора! Това е самата реалност. Тя се случва с нас всеки ден. Да загубим душата си, означава да спрем да мечтаем, да спрем да търсим, да спрем да чувстваме света. Да изгубим душата си е точно същото както да започнем да се дрогираме. Да я продадем за няколко години удоволствие. Всъщност всеки от нас се дрогира по някакъв начин, защото самата илюзия е дрога, а пък тя не ни е чужда. Но продавайки душата си, какво правим? Нали тя е тази, която изпитва това удоволствие, нали тя е тази, която се стреми и която дава смисъл на всичко, което ни се случва.  Уж всички го разбираме, но в крайна сметка всички я губим с течение на времето. И защо го правим? Защото не разбираме, че душата е цвете, което трябва да поливаме. Грижим се за апартаментите си, за външния си вид, за портфейла си, само не и за душата. Накрая се запитваме – защо стана така? Положихме толкова усилия, потрошихме толкова нерви, а резултатът - никакъв! След което правим генералния извод: животът не си заслужава! И не предполагаме колко сме прави. Живот без душа не е живот. Това е отговорил Христос на Сатанта в пустинята, след като той му е предложил целия свят: “Какво от това, като спечеля света, а загубя душата си!“ Потресаващо изречение за хората, които са запазили душите се. Не много разбрано и не толкова вълнуващо за останалите. Приятели, оставете душата си без страх и напътствия да познае истината и всичко ще стане вълнуващо. Безмислените неща ще станат камшик и огън. Ще използвам пак един цитат: “Аз не съм дошъл да донеса Мир, казва Христос, а Меч”. Христос носи истината, която е меч за всички илюзии. Със своята истина и правда Христос бичува света и светът го бичува. Познавайки истината, ние биваме разпънати на кръст от лъжата, която е в Нас! Но битката не е за света. Това е свещената война. Битката е за нашите души. Друга битка не съществува.

© Радослав Горновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Имало е моменти, в които съм се питала какво значи да загубиш душата си.За мен това е да изневериш на принципите си. А всеки има своите индивидуални принципи .По този повод съм се научила да контролирам моментните си състояния, които биха преобърнали целия ми живот. Но ние живеем сред други хора, това което за един е добро, за друг може да е лошо, тоест обезсмисля се всичко,което търсим в този живот, защото това, което ще намерим зависи от това, което ще се изпречи на пътя ни.Съмнявам се, че някой има времето и търпението да търси безкрайно
Предложения
: ??:??