14.12.2007 г., 11:40 ч.

Бог? 

  Есета » Социални
2842 1 2
2 мин за четене
 

 

Бог?

( Есе)

Кой е твоят Бог? Наистина ли вярваш в него или... просто ей така, колкото да кажеш, че вярваш в нещо или някой...?

Имаш нужда да се помолиш на някого, да вярваш в неговото съществуване, да вярваш, че има все пак някой, който да е перфектен, съвършен, който да може да прави всичко, което си пожелае, да не му се налага да се съобразява с времето и всичко, с което искаме или не трябва да се съобразяваме в нашия живот.

Не, аз не вярвам в това божество. Вярвам в себе си. Не мисля, че не съм успяла с нещо, само защото Той така е преценил, или защото това не е пътя, по който "трябва" да тръгна. Има много пътища и аз самата ще преценя кой да избера, а не някой друг!

Но... това не е чист Атеизъм.

Познавам много хора, които мислят по сходен начин - там някъде може би има някаква сила, която да е отговорна за нещата, които не можем да си обясним... но кой знае? Аз вярвам на очите си. Къде е вашият Бог сега и с какво е зает, вместо да обясняват всички, които са вярващи, че ние сме били виновни за всички нещастия, които ни се случваха... Хей, нима още вярвате, че болестите са дошли на земята, пратени ни от Бог като "наказание" или чрез кутията на Пандора?

Ами... вярвате ли, че жената е създадена от реброто на Адам...? И после тия двамата са били изгонени от Райските градини, защото... са опитали от забраненият плод, подмамени от Змията?

Религията и изобщо Богът, в който вярваме, не трябва да пречат на нашия земен живот по никакъв начин - а напротив, трябва да ни помага, да знаем, че "там горе на небето" някой ни подкрепя и ни насърчава да се осмелим да направим наистина важните стъпки в живота ни.

Всеки от нас е различен, така и душевните ни нужди са различни.

На някои не им пука, но други стават рано в Неделя, за да идат на църква - друг е въпросът дали вярват и дали техният Бог наистина е реален. Но това никой не го знае...! И... може би така е най-добре... за всички нас - като "жители" на тази планета.

Защото има различни народи, с различни убеждения и, както е казал авторът на една песен, "Различни хора, различни идеали...":)

А дали има смисъл... изобщо смисъл да питам... в кой и защо вярваш...?

 

© Светла Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Аз вярвам в Бог!Има го и е добре да внимаваш как се изразяваш!Разочарована съм!2 от мен.
  • Определяш Бог все едно е възвишено човешко същество, а не обръщаш внимание на факта,че той може да бъде сила, природа, видове енергия и изобщо каквото си помислиш.

    " Аз вярвам на очите си." - Предполагам не виждаш въздуха, но имаш нужда от него и знаеш, че той съществува нали? А душата си виждаш ли я или и в нея не вярваш?

    Просто трябва да се вгледаш по задълбочено във вътрешното си Аз и ще намериш отговорите.Понякога не е въпрос на вяра, а на видими неща които не са свързани със земното.. нещо като душевни закони,които са видими,стига да си достатъчно мъдър и да искаш да ги видиш.

    Повърхностна си.Трябва ти малко повече опит,за да видиш, че същностното е невидимо за очите.
Предложения
: ??:??