30.04.2008 г., 13:24 ч.

България - една помийна яма за младото поколение 

  Есета » Социални
3596 1 2
4 мин за четене
 

България - една помийна яма за младото поколение

 

 

Накъде върви държавата ни? Как ще изглежда животът ни тук след 10 или повече години? Ще имаме ли възможноста да създадем и възпитаме една достойна младеж? Аз мисля, че не, колкото и черногледо да звучи! Страната ни е прекрасна: прекрасна природа, птички, пчелички, плодородна земя, планини, изпъстрени с красота и величественост, но нямаме общество.

Гледам децата, които са  във възраста на юношеството и се плаша. Те са груби, жестоки, голяма част от момичетата имат вид на магистрални феи, а момчетата честичко разговарят за дрога. В такъв момент се питам накъде сме тръгнали, какво ще последва от това. Последствията са очевидни за всички нас: много скоро ние ще се превърнем в малцинство в собствената си държава, за сметка на ромите. Това, което винаги ме е впечатлявало за тях е, че те са един за всички и всички за един. Това на нас ни липсва и може би никога няма да го постигнем.

Миналата вечер ми разбиха колата. Никой нищо не беше чул, нищо не беше видял, а един съсед ми върна документите, които ми бяха откраднали. Попитах го къде ги е намерил, а той ми отговори, че нямало да ми каже, за да не го хвана за свидетел. Дойде полицията след 50 минути чакане и заключението беше -наркоманчета. Следоателят ми обясни, че на черния пазар в момента се котират шофьорски книжки, лични карти, талони за коли и те, наркоманите, масово разбиват коли, за да търсят нещо, което да продадат и по този начин да си набавят дрога.

Стана ми неприятно, че са ми разбили колата, но си казах, че е малкият дявол и ще я оправя. По-лошото е, че е разбито обществото ни, полицията обобщи, че няма смисъл да ги търсят, защото, дори и да ги хванат, след 24 часа трябва да ги пуснат. Това нормално ли е, ами тези деца-наркоманчетата, каква е тяхната съдба?Пагубна. Аз ги съжалямам, съжалявам родителите им, съжалявам и себе си. Тяхният живот е ясен - доза след доза и така, докато намерят смърта си, някой по-рано, други по-късно. Съжалявам родителите им, защото е ужасно да отгледаш дете, искайки най-доброто за него, а то да свърши по такъв нелеп начин. Съжалявам и себе си, че съм се родила в тази държава. Държава на упадък, занижен морал и липса на всякакви ценности.

Всяка вечер, сядайки на масата за вечеря, ние разбираме от новините за поредния убит мафиот. За редици знайни и незнайни момчета, станали жертва на държавната система. Наркотици, алкохол, проституция - все доходоносни сфери за нашите господа управляващи. Та нали затова никой не взема мерки, защото политиците имат интерес да живеем така. Затова хората не ходят вече да гласуват, затова всички ние сме обезверени, защото държавната машина се движи от един човек, независимо кой ще дойде начело, за пред хората.

Както вървят нещата обаче, много скоро политиците няма да има кого да управляват. Помислете, нацията ни застарява и това е факт. Младите хора не могат да се стимулират към раждаемост, поради редица фактори. В масови престрелки загиват хиляди хора. Живеем в мирно време, а се стреля като на война. Поредният парадокс. Стотици наркомани, станали инвалиди, неспособни да оставят поколение. Много млади, умни и кадърни хора, заминали  си отдавна от България. И каква е крайната равносметка - една шепа хора, от които всеки ден някой става жертва на пътя. Колко деца загинаха нелепо, колко семейства се зачерниха, и какво разбираме наскоро, че децата в София са на второ място по употреба на алкохол! Тъжна картина, даже много тъжна.

Не мога да пропусна и лекарите. Не дай Боже да се разболява човек. Ако извикаме БЪРЗА ПОМОЩ, която в нашата страна е по-умесно да се казва БАВНА ПОМОЩ, то тя идва след час, когато понякога е прекалено късно. Ако споменем, че пациентът е над 70 годишна възраст, то разбираме, че, според тях, нямало смисъл да се лекува, един вид, загубена кауза. Ако по някаква причина сме попаднали в болница за лечение, то естествено трябва да бутнем пари, за да ни се обърне внимание. Къде остана хипократовата клетва, къде остана хуманизмът? Няма ги вече, навсякъде всичко е пари, пари, пари и пак пари.

Лошото е, че качествените хора като че ли нямат място в България. Всичко е една голяма простотия, мизерщина, пошлост и простота. Та кои предавания са с най-голям рейтинг - тези, в които има лиготии и простотии.

Плаша се от бъдещето, което България ни предлага. Откровено ме е страх, защото аз не искам такъв живот за децата си, не искам те да израснат в простотия и мизерия.

В заключение, ще си позволя да отправя един съвет към всички управляващи. Господа управляващи, замислете се, струва ли си да погубваме България по този начин?! Но, моля ви, замислете се, докато е време, защото ако така продължават нещата, много скоро няма да има кой да управлявате.

© Виктория Генова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Има много верни неща в написаното! Обаче да се нарича България - помийна яма , меко казано е недопустимо!
  • Лошот тепърва предстои! Срещу нас се води война. Война без фронтова линия и без закони. Война по всички фронтове. И вече е ясно, че изобщо няма идея да отиваме на по-добро. Никой не може да ме убеди в противното. А що се отнася до младите, те сами ще трябва да извоюват свободата си...
Предложения
: ??:??