27.03.2006 г., 22:04 ч.

Човек може всичко и това ме плаши 

  Есета
6645 1 2
2 мин за четене

                   "...И бог създаде човека по свой образ и подобие..."        

 Човешките възможности са неограничени.Едва ли Бог е мислил,че като създава човека,като го опреличава на себе си,той ще се стреми,да го достигне по мощ и съвършенство!Но в стремежа си до това съвършенство,човека се самозабравя.Наистина-положителното е,че той изобретява нови машини,подчинява природните стихий,преодолява земната гравитация,крой планове за нов живот дори в космоса.Но наред с това,изобретява  и нови химически и биологически оръжия, с който да всява страх у себеподобните си,сглобява бомби и ракети,разрушава озоновия слой.И всичко това само за да се докаже,че е велик,че е господар.Разбира се няма изобретател чиято идея при разработването на някакъв проект да вреди на хората,но в повечето случай,познати от историята,се намира някои болен мозък,който решава,че опитите трябва да се проведат върху хората.Дори и Анщайн,изчислил формулата за създаването на атомната бомба,не си е помислил,че откритието му ще погуби 80 000 душии ще рани още 50 000.Все още в Япония се разхождат генетично увредени деца- резултат от първата атомна бомба.Страхувам се,че и сега сме пред опастност от война в която ще се иэползват още по съвършенни оръжия. Докога ще заспивам с мисълта,че може да няма утре,че някой извратен мозък ще реши,че е господар и просто ще натисне копчето на смъртта и ще върне планетата в ледниковия период?Страхувам се,че Човекът стигна и по-далеч, създаде клонинг-една кутия с резервни части,в която можем да бъркаме когато ни се прийска,без да попитаме за мнението на самия клонинг.Или той ще бъде лишен от чувства?Как ще живея със живия си огледален образ до себе си и той ще ме гледа тъпо или пък ще е интелигентен и тогава как ще го убия за да взема дроба му?И от друго ме е страх-Човекът е на път да създаде  освен съвършенното оръжие и съвършенният войник- без чувства,без болка,без собствен мозък и биещ се до смърт.Това ли е начинът да се държат хората в подчинение?Страхът не и средство за доказване на превъзходство.Само тези няколко открития на човекът,обезмислят всички изобретения,служещи за добро!За какво са ни коли,самолети,телевизори и всичко останало,когато "утре" може никога да не настъпи.Страхувам се,че природата няма да позволи самозабравящия се човек да застане над нея и ще възмезди лошотата му.Все още не е късно човек да се вразуми и да подчини дори и оръжията само за мирни цели,да използва космоса и дори природата само за добро.Нека не треперим вече,че утре планетата няма да я има!Искам утре всички да бъдем по-добри.

© Ивет Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • А според мен е вече е твърде късно да се оправят нещата ..
    Хубаво е написано (6)
  • Хубаво есе. Хареса ми. Лично аз съм оптимист и смятам че нещата се оправят.
    Радвам се, че отбеляза, че болните мозъци няма нищо общо с учените.
    Искам само да отбележа нещо
    АЙНЩАЙН НЕ Е УЧАСТВАЛ В СЪЗДАВАНЕТО НА АТОМНАТА БОМБА ПО ДЯВОЛИТЕ.
Предложения
: ??:??