13.04.2005 г., 21:06 ч.

Човек се ражда свободен,а навсякъде е в окови! 

  Есета
12319 1 4
2 мин за четене
Всеки един от нас се ражда свободен. Всяко малко дете е свободно да се радва, да играе и да прави бели. Ти се радваш на живота, възхищаваш му се, но в един момент всичко се променя. Веднъж навършиш ли пълнолетие осъзнаваш, че всичко което си преживял до сега, всички радости и неволи са били просто като една игра. Сега вече трябва да се сблъскаш с много по-сериозни и отговорни дела.
Според мен смисълът на думата "окови" е трудностите с които се сблъскваш всеки ден,напрегнатия живот,в който живеем,завистта между хората.Трябва да подчертая,че от това,което съм видяла и научила от други хора,е че за разлика от нас българите,останалите живеят охолен живот, а ние се опитваме да оцелеем.Но ние не сме виновни за размириците в държавата,има други,които са виновни,вместо да правят нещо добро за младото поколение, те гледат само как да пълнят собствения си джоб.А след това си харчат парите в малки градчета като нашето.Докато навършим пълнолетие родителите ни ни издържат,но след това ние трябва да започнем да се справяме сами в живота.Трябва да имаме цел в живота и да се борим за нейното осъществяване. Докато министрите взимат по 1000 лв.заплати и казват, че не са доволни, какво да кажем ние с нашите 200лв? Какво по напред да платим с тези пари-ток, вода, телефон...? А накрая се оказва, че парите не стигат за храна.
Според мен точно в това се крие смисълът на думата "окови". Ние  сме едни същества зависими най-вече от природата, а след това и от хората. Вече дори и не останаха истински приятели. Забелязала съм, че приятелите вече не съществуват, всички са познати.Как може човек да каже, че е заобиколен от приятели, след като всеки гледа да се справя сам. Има толкова много завистливи хора, че живеят единствено за това да завиждат, да говорат зад гърба на хората и да гледат какво ще следва. Но за това не са виновни всички, виновни са само хората, които допуснаха да се стигне до това.
Как ние младите бихме се опитали да постигнем нещо, което би било добро не само за нас самите, но и за хората около нас? Как да мислим за доброто на тази държава след като тя самата не мисли за нас? Важно е човек да бъде свободен, защото кой би искал да бъде затворен някъде, да бъде в "окови". Свободата е едно от най-важните неща за човека, той има право да реши как да живее собствения си живот, да избира кое е по-правилно, как да постъпи в дадена ситуация.
Според мен човекът, който не е свободен да има възможността да осъществи своите цели и да носи отговорност за тях, той не живее пълноценно.
Жан-Жак Русо може би с тази мисъл "Човек се ражда свободен, а навсякъде е в окови", че в нашия труден живот, изпълнен с тъжни и щастливи мигове, всеки е в плен на живота, "окован" в законите на природата, от която малко или много зависим.
Свободата на човека е вътре в нас, в мислите, в чувствата, в желанията и в неугасващия стремеж към по-добро!

© Снежана Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Есето е за свободата, а ти пишеш за цената на сиренето. Доста повърхностно.
  • Ммм съгласна съм със съдържанието на есето,но почти не се и докосва да заглавието и същността на проблема,който трябва да се разисква.
  • Много е добро!
  • Според мене най- голямата окова на човек е ежедневието.Животът, който той сам си е наредил..и все пак има и друга мисъл "Нека обичаме окови те си- те са наата свобода".Можеш да помислиш над това Иначе добре си се справила
Предложения
: ??:??