8.01.2020 г., 10:05 ч.

Човек в човека се ражда 

  Есета » Ученически
1837 5 0
2 мин за четене

Животът е едно динамично колело, което ни предоставя множество изненади. Изненади, които преобръщат живота ни на обратно. Появявайки се на света едно бебе не може да осъзнае каква е съдбата му и какво му е подготвила тя. То не знае и не предполага, че тези изненади ще го направят или велик творец, или човек, живеещ с отчаянието си. 

Някои хора вярват, че всички бебета са равни в родилното, че съдбата им е идентична. Но не е така. Между всички бебета рядко се раждат надарени, които ще променят света. Но, за съжаление, всички те минават през отчаянието. Защото не разбират все още, че Бог им е отнел нещо, но ги е дарил с нещо по-велико, нещо, което ще ги извиси близо до самия него. Пример за това е героят в ,,Cis moll" Бетовен, който попада в капана на отчаянието, защото още не е осъзнал, че творчеството му ще бъде запомнено и поколенията ще са горди с него. Той тъгува, че е композитор, който не може да чуе собствената си музика. Но не осъзнава още, че Бог, който е най-великият творец, му е отнел слуха, но му е връчил дарбата да създава музика. Дарба, с която ще бъде запомнен. Друг пример е Омир, който е бил сляп. Но само той от хиляди зрящи е виждал ясно. Когато творците приемат и преодолеят страданието, се извисяват до творчеството си и приемат съдбата си. 

Когато творците приемат съдбата си, в тях се ражда нов човек. Човек, който се е освободил от тегобите на отчаянието и твори с помощта на дарбата си.

Човек, осъзнавайки, че дарбата му е победила недъга, се преражда. Започва да живее като свободен човек, не робуващ на страданието си. По този начин, творците приемат съдбата си и се превръщат в Гениите на безсмъртието.

Но какво се случва с творците, които не успяват да преодолеят страданието  и заживяват с него. Защо съдбата не им помага? Защо тяхната дарба не успява да победи недъга им? Но така тяхната дарба не достига до нас. Отчаянието им ги побеждава и те се превръщат в обикновени. 

Според мен, волята на човек е виновна за това. Когато тя не е силна, човек не успява да победи недъга си. За това Гениите на безсмъртието са надарени не само с дарба, но и със силна воля, която да победи. Явно и Великият творец притежава дарба да избира, кои хора могат да преодолеят страданието и в тях да се роди нов човек.

 

© Вера Маджарова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??