30.05.2020 г., 10:01 ч.

”Човек вижда толкова, колкото знае” 

  Есета » Ученически, Социални, Философски, Лични
7303 2 7
2 мин за четене

”Човек вижда толкова, колкото знае”

                  От дадената сентенция разбирам, че знанията на един човек определят колко мащабен е неговият кръгозор. Аз мисля, че това е така. Ние, хората, зависим от собствените си знания и ги прилагаме във всекидневието си. Тези знания са основите на много наши разбирания и впечатления за света .

                  Всеки различен човек владее различни знания. Затова той може да разбира и вижда едно нещо по друг начин в сравнение с този, по който хората около него правят това. Нашият мироглед се определя от собствените ни знания, защото те изграждат единствената ни представа за света. Когато не знаем едно нещо, ние не можем да разберем за неговото съществуване. А когато притежаваме достатъчни познания, ние разширяваме обятията си. По този начин досега непознатите неща за нас започват да играят някаква роля в живота ни. Затова можем да забележим повече неща в света около себе си, като узнаем повече за него. Но пък избягваме различни нежелани манипулации и се сдобиваме със способността да правим различни преценки. Знанията определят голяма част от нашия кръгозор. Те изграждат опита ни и ни помагат да видим това, което се намира пред нас.

                 Хората около мен споделят собствените си впечатления от нещата, които забелязват. Колкото повече те знаят, толкова повече виждат. Заради това не ми е трудно да определям техните познания за света. Но преди години, когато все още имах толкова много въпроси, аз не можех да вникна в смисъла на вижданото от мен. Тогава не знаех толкова и малко изключения привличаха вниманието ми, което беше напълно обяснимо. Ала сега обмислям дори и най- малкия детайл. За разлика отпреди години виждам още повече и го разбирам. Сякаш светът за мен се разшири и се намирам сред хиляди неща, които мога да си обясня. Обаче те не присъстваха в мирогледа ми преди. Откакто започнах да уча устремено, виждам повече, защото изграждам постепенно собствените си знания и опит. Заради това забелязвам и тази промяна във възгледите си. Радвам се, че се сдобих с достатъчно опит, научавайки повече. Промених се заедно със своя кръгозор и направих малка крачка в собственото си развитие. 

                Знанията дават началото на всякакви различни аспекти от живота ни. Но те променят вижданията ни за света най- осезаемо. Заради това с течението на времето ние виждаме това, намиращо се пред нас, по различни и неповторими начини.

© Alexa Mint Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Не! Смятам, че създаването на човечеството е най-голямата и единствена грешка на всеобхватната природа... И тя, вероятно, допуска един път грешка... Затова не вярвам в извънземни и теории на конспирацията... . "Думата дума отваря", нали?
  • Добър съвет, ще те послушам, но не забравяй, че и Сократ е човек. Според теб човек може ли да прозре неща, който са извън човешките възможности? Или ти смяташ, че човешкия интелект е най-високия интелект във вселената? Само допреди не много години учените бяха изчислили, че на Луната няма прах и изненадааа
  • Да попрочетем и наистина поразберем Сократ... (макар и преразказан много по-късно)... иначе можем изпием философския бучиниш...
  • Според мен е вярна. Защото единственото известно в задачата е това, което знаем, останалото е неизвестно. Никой не знае с каква геометрия си служи вселената и дали въобще знаем нещо. Така че колкото повече си мислим, че знаем, толкова повече не знаем
  • Дарина, това е мисъл на древногръцки философ. И геометрично не е вярна.
  • Поздравления! Много добър обобщаващ финал!
  • Не знам къде гледах една демонстрация, която много ме впечатли и замисли. Професорът начерта на дъската една малка окръжност и каза: Това са вашите знания, всичко останало около окръжността са нещата, които не знаете. После начерта една по-голяма окръжност и каза: Това са моите знания. Измерете периметрите и ги сравнете.Виждате ли с колко повече незнание граничат моите знания и с колко по-малко незнание граничат вашите?
Предложения
: ??:??