12.03.2008 г., 19:25 ч.

Да изкореним злото  

  Есета » Други
2135 0 2
1 мин за четене

 

Без злото със сигурност светът би бил по-хубав и щастлив, може би би настъпила една нова реалност  на земята. Но ние, хората, често сме подлагани на изпитания и често усещаме пречки по време на съществуването си. Злото е именно една от тези пречки и смятам, че то трябва да бъде преодоляно и изкоренено от самите нас. Кой всъщност определя кое е зло или добро? Едва ли всеки от нас може да разграничи винаги злото от доброто, тъй като те се превърнаха в доста относителни понятия като се има предвид времето, в което живеем. Въпреки всичко, малките добрини са много нужни за човешката същност, както водата е необходима за цветето. Поради тази причина трябва да съумяваме да правим дори и малки добрини, защото те са в основата на всичко останало. Те са малки, но в същото време и така значителни, без тях човек не може да иска да постигне нещо голямо, защото те са градивна част от цялото.

            От друга страна обаче, сякаш злото ни завладява с всеки изминал ден, все повече и повече. По тази причина настъпва и голямо объркване в душите ни, защото от толкова много лицемерие и фалш, ние сами започваме да залъгваме себе си и убиваме всичко, достойно за уважение у нас. Сами трябва да си зададем въпроса - защо изобщо съществува злото на нашата земя, но освен да го зададем, би било хубаво да потърсим и отговор на този фундаментален въпрос.

           Злото, което правим на другите, неминуемо ни се връща. Независимо от това кога точно се случва, то просто в един момент е факт. Когато ни се случи на нас, ние често забравяме, че преди известно време сме пожелали злото на някого или сме сторили нещо лошо. В тези мигове решаваме, че светът е виновен за нашите нещастия и губим контрол върху всичко и най-вече върху себе си. Забравяме да извлечем поука от случилото се и решаваме, че трябва да продължим с лошите деяния само, защото и нас ни е сполетяло нещо подобно. Затова е много важно да преосмислим живота си и да открием истинската доброта у себе си, да я събудим, да поговорим с истинското си Аз и може би тогава ще преборим злото.

© Никитка Бандитка Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много е хубаво!
  • Харесва ми! За твоите годинки, бива!
    Но дали щеше да има добро, ако го нямаше злото? Как бихме го познали?
    Не може без злото... Иначе няма да си научим уроците тук, на Земята.
    Но си права, че напоследък Злото взима връх...
Предложения
: ??:??