5.05.2006 г., 19:17 ч.

Да опознаеш другите е по-лесно,отколкото да познаеш себе си  

  Есета
9440 0 5

Да опознаеш другите,е по-лесно,отколкото себе си, защото другите ние гледаме отстрани, а себе си - не можем. Преценяваме другите по техните действия и постъпки, по думите които използват и начина по който се изразяват. Едновременно с това обръщаме внимание и на външноста, на това, как изглеждат хората около нас - облекло, прическа, грим. Най-добре опознаваме тези, с които живеем или прекарваме деня. Виждаме ги в различни ситуации, наблюдаваме как реагират. Точно затова ние трудно опознаваме самите себе си. Гледаме се в огледалото и виждаме как изглеждаме, но не можем да се погледнем изцяло отстрани така, както ни виждат другите. Като че ли по-добре можем да преценим как ще реагират нашите близки и приятели в даден момент, отколкото ние самите. Доказателство за това е, че често съжаляваме за неща, които сме казали или направили. Мислим, че се познаваме добре, но не преставаме да се изненадваме от самите себе си. Избухваме най-неочаквано, а смятяме, че сме със спокоен характер. И се получава така, че другите ни познават по-добре отколкото ние самите.

© Мариела Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • абе супер е есето на мене ми трябваше на такава тема есе
  • Аз пък съм почти на 100% съгласна. Даже може и още неща да се кажат в тази насока.
  • Не съм много съгласна с теб, макар, че има и вярно в това, което си написала.
  • Абе всичко е истина само че не е за тук това ми звучи като урок по анатомия.
  • Според мен има нещо каквото другите не могат да опознаят за нас, а то е същността ни. Нашите мисли и чувства, нашите намерения, другото е променимо.Бих казал обаче, че притежаваш чувство за новатарство.
Предложения
: ??:??