5.02.2007 г., 20:56 ч.

Да отхвърлиш приятеля си е все едно да отхвърлиш живота си 

  Есета
2463 1 4
1 мин за четене

Когато всичко е изгубено, когато не виждаш вече смисъла и се мъчиш да откриеш себе си, потънал в море от тъга, а може би, когато си толкова щастлив, че искаш да споделиш щастието си с някой… Не се ли нуждаеш  от приятел?
   Наистина, когато се докоснеш до щастието или до безмерната тъга, имаш желанието, изпитваш нуждата да се обърнеш към някой, някой, който да те разбере и това разбира се е твоят приятел. Животът е приятелство и приятелството е живот. Мислимо ли е съществуването ни без него? Не! Ние бихме били мрачни, безсилни и безкрайно самотни, а нима самотата не убива?
   Забързани в ежедневието си, заобиколени от собствените си преживявания, ние често забравяме за своите приятели и какво всъщност са те за нас. Да откриеш човек, да го наречеш приятел - това значи да споделиш живота си с него. Приятелството е също взаимност. Да разбираш болката или щастието на другия, както и той твоите, да може винаги да си разчитате, да сте готови на всичко един за друг, да не се изоставяте никога...
 Събуждаш се рано сутрин, палиш цигара и наливаш чаша кафе, но… нещо липсва. Ти си сам, нуждаеш се от нещо, от някой и това е Той – приятелят. С него обменяш чувства, идеи  та дори и любов, защото, както казва Епикур: “Приятелството е блажено общуване на духовно равни люде”. То те извисява, прави те по-силен, помага ти  да се бориш в живота, подкрепата на приятеля те кара да надминеш своите собствени очаквания. Това потвърждават думите на Аристотел: ”Истинското приятелство е нравствено извисено!” Да откриеш свой приятел значи да преоткриеш себе си, да видиш своята сродна душа, с него водите дружба, а дружбата означава привързаност.
 И затова, когато някой ден се изгубиш, помни, че има човек, който ще ти помогне да се откриеш отново, да срещнеш пак щастието там – в неговите очи, изпълнени не с друго, а с любов, любов към теб. Това отново е Той - твоят приятел.
   Какво е животът?... Любов, щастие, в него се вплитат добро и зло и ти рано или късно се сблъскваш с тях, но всичко това не се ли обезсмисля, ако не е споделено, а за да бъде са нужни приятелите. Не ги отхвърляй никога, защото ”да отхвърлиш приятеля си е все едно да отхвърлиш живота си!”

 

 

© Мони Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??