22.01.2011 г., 12:56 ч.

Да последваш страстта си 

  Есета » Други
2229 0 3
3 мин за четене

Здравейте, приятели. От няколко години пред очите ми седи един цитат на американски писател по метафизика от близкото минало. Не знам защо, но тези думи имаха за мен голяма стойност. Може би заради посланието, което носят. Тази сутрин ми хрумнаха няколко мисли по тази тема и реших да ви ги предам, заедно с насърчаващия цитат на американския писател Прентис Мълфорд.

       „За да успеете в едно начинание, в изкуството, в търговията или в дадена професия, просто трябва непрекъснато да мислите за своята цел, а после се опитайте да превърнете усилията за нейното осъществяване в игра или почивка.”

       Ето какво ми хрумна. Тук нещата не опират в това дали ще преуспееш в нещо, или не. По-скоро опират до това дали ще съумееш да изразиш своята съкровена същност или не. Дали ще съумееш да откриеш любовта, радостта, признателността и свободата, които произлизат от нея и когато тези неща са налице в теб, ти винаги успяваш. Тези думи са предназначени да те вдъхновят да се настроиш към истинския си Аз, към усещането си за страст и лекота, към знанието, че всичко е възможно. Тези думи те насочват по-скоро към постигането на себе си, отколкото към постигането на някакъв материален успех.

      Да бъдеш себе си и да изразяваш своята уникалност, действайки. Мислите ли, че за Бетовен е било трудно да пише музиката си? Мислите ли, че Едисон е възприемал труда си като къртовско занятие, докато е откривал електрическата крушка? Мислите ли, че изобретателите, откривателите и новаторите във всички области са усещали работата си като бреме? Не! По-скоро е била наслаждение за тях, била е приключение, като пътешествие в страната на неизвестността. Пътешествие предприето с намерението за изследване и изразяване на личната страст.

       Всеки един от нас има страст, която е вътре в природата му. Страст, с която се е родил. Някои може да са я открили вече и това са щастливците на тази земя. Други може сега да я преоткриват, а трети съвсем да са забравили за нея. Но сега искам да се обърна към вторите. Да приятели, ние имаме страст, силното желание да направим нещо за този свят, и това не е непременно свързано с постигането на голям, нечуван успех в някаква сфера. Това е по-скоро да съумеем да чуем и да последваме гласът на сърцето си. Да се вслушаме в собствения си природен ритъм и да го запитаме, на къде ни води  и какво можем да направим за да улесним Пътя си напред.

      И ако сме достатъчно възприемчиви, ще чуем думите му, ще чуем гласът на своето сърце да говори: „Тук си, на тази земя, за да създаваш живота си както сметнеш за добре. Всичко, което  е необходимо е отново да повярваш в мен (гласът на твоето сърце) и да ме последваш в Пътя, който ти посочвам. Този Път може не винаги да бъде лек и приятен, но ще знаеш, че това е твоят Път. Път, който си дошъл да извървиш тук, на тази земя. Обичам те безкрайно много и искам да споделя с теб своите дарове на радостта, мира, просветлението и мъдростта.”

       Интересно е, приятели, когато започваме да се вслушваме в себе си, наистина Пътя се разкрива пред нас. Да, имаме предизвикателства, но имаме радост и силата да преминем напред, защото сме открили своята природна страст, открили сме посоката си и я следваме, доверяваме й се.

       Затова тези думи, които толкова ме вдъхновяваха през годините, („За да успеете в едно начинание, в изкуството, в търговията или в дадена професия, просто трябва непрекъснато да мислите за своята цел, а после се опитайте да превърнете усилията за нейното осъществяване в игра или почивка.”) за мене значат, че ако искаш да успееш в нещо, първо трябва да подириш страстта си, своето призвание в живота, което ти се разкрива чрез сърцето и след това да започнеш да мислиш и да действаш в тази насока, да сътворяваш в тази посока и да оставиш приказната Вселена да те смайва и изненадва със своите чудеса и съвършенство.

       Късмет на всички.

© Иван Аршинков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??